Remarketing zdobywa ostatnio popularność. Dowiedz się więcej o tej metodzie reklamy.
1. Remarketing – co to jest?
Normalnie reklamy wyświetlane w Internecie mogą być kierowane do określonej grupy np. według wieku, płci, czy zainteresowań. Celem kampanii przeważnie jest doprowadzenie do odwiedzin strony internetowej i zamówienie telefonicznie lub przez sklep internetowy produktu lub usługi. Inna opcja to zachęcenie klienta do zapisania się np. na newsletter, jednak nie każdy to robi.
Przeważnie Internauci nie poprzestają na odwiedzeniu jednej strony zanim podejmą decyzję o zakupie. Porównują produkty, ofertę i ceny u różnych sprzedawców. Jeśli więc nie „złapiemy” klienta od razu po jego wejściu możemy na zawsze go stracić.
No i tutaj pojawia się remarketing. Jeśli widziałeś po wejściu na stronę sklepu na innej stronie jego reklamę to jest właśnie remarketing w najprostszej postaci.
Przykład 1:Właściciel sklepu widzi w statystykach Google Analytics, że 30% klientów z Google Adwords, którzy dotarli do opisu produktu i spędzili na nim 3 minuty i więcej nie wykonuje zakupu. Aby zwiększyć sprzedaż tworzy reklamę remarketingową, która przypomina klientom o sklepie. Sprzedaż wzrasta o 50%.
2. Jakie są korzyści z remarketingu?
Remarketing można rozumieć jako listę klientów, którzy już prawie dokonali zakupu, ale z różnych powodów z tego zrezygnowali. Jest to więc bardzo ściśle wyselekcjonowana grupa osób, którzy należeli o grupy docelowej potencjalnych klientów, a także przez swoje działania wykazali, że są na ostatnim etapie procesu zakupowego. Mają pieniądze, powód i motywację, aby zrobić zakup produktu, który oferujesz. Reklamowanie się w tej grupie jest więc niezwykle skuteczne i stosunkowo tanie – ponieważ nie kierujemy reklam do osób czasem niezainteresowanych produktami, lub znajdujących się dużo wcześniej w ścieżce procesu zakupowego.
Przykład 2: Właściciel firmy budowlanej zauważa w statystykach Google Analytics, że 184 internautów miesięcznie nie kontaktuje się z nim w celu zamówienia remontu mieszkania po odwiedzeniu strony z cennikiem. Ponieważ zwyczajowo daje możliwość negocjacji cen postanawia uruchomić reklamę remarketingową, która wyświetla kod upoważniający do 10% zniżki na wszystkie usługi. Po miesiącu właściciel lokalnej firmy ustala, że ze zniżki skorzystały 32 osoby.
2. Ile kosztuje remarketing?
Jeśli chodzi o koszty kliknięcia reklamy remarketingowej to zazwyczaj są one porównywalne do standardowych reklam. Reklamę remarketingową oferuje m.in. Google Adwords w sieci stron partnerskich, Google Adwords w wyszukiwarce oraz Facebook Ads. Ostatecznie ceny kliknięć są tak jak zawsze ustalane w drodze licytacji, więc czasem mogą one być niższe, a czasem wyższe. Niemniej kliknięcie klienta, który już zaraz ma kupić produkt jest o wiele cenniejsze niż kliknięcie klienta z szerszej grupy docelowej. Dlatego dla wielu sklepów i firm remarketing jest wyjątkowo opłacalny.
Przykład 3: Właściciel lokalnego kina korzysta z ulotek, plakatów i lokalnych stron z aktualnościami, aby informować o repertuarze. Niestety odkrywa w rozmowach z nowymi goścmi, że około 20% osób ma trudności z dotarciem do aktualnych informacji. Jednocześnie kino ma grupę stałych bywalców, którzy przychodzą często na projekcje. W związku z tym postanawia uruchomić reklamę remarketingową, która będzie informować osoby, które odwiedziły stronę kina w przeciągu ostatniego półrocza o najbliższym wydarzeniu i kierowały do strony z opisem wydarzenia i informacją o sposobie zakupu biletu. Po 7 kampaniach najbliższego wydarzenia sprzedaż biletów wzrasta o 50%.
4. Jak uruchomić reklamę remarketingową?
Uruchomienie reklamy remarketingowej polega na umieszczeniu na stronie specjalnego kodu, dzięki któremu dystrybutor reklam np. Google Adwords, czy Facebook Ads może zgromadzić listę osób, które odwiedziły Twoją stronę.* (* Od razu trzeba tu zaznaczyć, że nie mamy wglądu w listę tych osób. Jedyne co, to możemy kierować do nich reklamy).
Gdy taka lista osiągnie odpowiednią wielkość możemy puścić reklamę. W przypadku reklam typu display w Google Adwords lista musi mieć 100 osób, a remarketingu w wyszukiwarce: 1 000. Tak więc po dodaniu kodu do strony trzeba trochę poczekać na zgromadzenie takiej listy.* (* Są metody, aby ten proces przyśpieszyć i móc uruchomić remarketing od razu).
Uruchomienie reklamy remarketingowej wygląda podobnie do uruchomienia klasycznej reklamy display (bannerowej), na słowa kluczowe w Google, czy na Facebooku. Tylko trzeba w opowiednim miejscu ustawić odpowiedni typ kampanii.
Przykład 4: Właściciel sklepu z telefonami komórkowymi i akcesoriami zauważa, że w przeciągu 1-4 miesięcy od zakupu telefonu klienci nabywają akcesoria do niego. Ponieważ robi tak jedynie 14% z nich postanawia uruchomić kampanię remarketingową działającą w sposób niestandardowy. Klientowi, który kupił iPhone’a 5 przez 4 miesiące wyświetlane są bannery reklamowe pokazujące niestandardowe obudowy, słuchawki i bezprzewodowe głośniki z odnośnikiem do strony internetowej. Właściciel po 3 miesiącach zauważa, że już 23% nabywców iPhone’a kupuje u niego akcesoria o średniej wartości 200 zł. Planuje więc uruchomić podobną kampanię dedykowaną dla telefonów innych producentów.
5. Prowadzić samemu czy zlecić?
Prosta kampania remarketingowa przypominająca o firmie może być uruchomiona samemu albo z pomocą konsultanta Google albo Facebook. Często jednak takie kampanie nie przynoszą oczekiwanych rezultatów. Dlatego lepiej zlecić prowadzenie kampanii firmie, która tworzy odpowiednie kreacje reklamowe, proponuje najlepsze rozwiązanie dla danej firmy na podstawie zebranych danych i optymalizuje na bieżąco kampanię.
Jeśli chcesz zamówić kampanię remarketingową, skontaktuj się z nami.
Commentaires