Jak wyglądają reklamy na Facebooku w 2016 roku? Czy opłaca się reklama na Facebooku i ile kosztuje? Dowiedz się teraz!
Wielu z Was ostatnio pyta o to, jakie są możliwości reklamowania się na Facebooku. Reklamy na Facebooku przeszły ostatnio sporo zmian od zeszłego roku. Postaram się omówić, jak obecnie wygląda reklama na tym serwisie społecznościowym.
Typy reklamy na Facebooku
Typy reklam dostępne w zeszłym roku to:
kierujące na stronę internetową
zwiększające konwersję na stronie WWW
promujące opublikowany wpis
promujące fanpage na Facebooku
zachęcające do instalacji aplikacji
zwiększające aktywność w aplikacji
zwiększające liczbę uczestników wydarzenia
zachęcające do skorzystania z oferty
zachęcające do obejrzenia filmu
NOWOŚĆ: dotrzyj do osób w pobliżu firmy
Reklama pozwalająca dotrzeć do osób w pobliżu firmy to nowość. Ma ona na celu dotarcie do tych Facebookowiczów, którzy znajdują się w określonej odległości od firmy. Jest to bardzo atrakcyjne rozwiązanie dla firm lokalnych, restauracji, sklepów, punktów usługowych, zakładów wulkanizacji, sklepów z odzieżą, aby wymienić tylko kilka.
Nowość: karuzela i animowane slajdy
Tutaj zmieniło się dość sporo. Reklama może zawierać jak wcześniej grafikę (do 20% tekstu!!) albo film. Teraz można robić też reklamy „wiele obrazów w jednej reklamie (format karuzelowy)„. Jest to taki pokaz slajdów. Co ciekawe, od niedawna testowany również na Instagramie. Jest to atrakcyjna opcja dla sklepów internetowych, twórców biżuterii, produktów na zamówienie itd. ponieważ pozwala przyciągnąć uwagę na dłużej. Tak wygląda reklama tego typu:
Druga ciekawa opcja to tworzenie pokazu slajdów, ale nie przesuwanych kursorem, ale animowanych niczym GIF albo film. Jeśli więc nie mamy filmu, a chcemy użyć ruchomych obrazów możemy stworzyć reklamę właśnie jako animowany pokaz slajdów z płynnym przejściem między klatkami. W naszych testach i wdrożeniach dla klientów te formaty dają dobre rezultaty, więc warto je rozważać tworząc kampanię. Niestety nie mam przykładu takiego pokazu slajdów pod ręką. Niemniej wygląda to jak GIF. Aby sobie to wybrazić spójrzcie na jednego GIFa, którego przygotowaliśmy ostatnio dla naszego klienta:
Nowość: Instagram
No i najważniejsza nowość to obsługa Instagramu. Większość reklam, które tworzymy na Facebooka może równolegle działać na Instagramie. Jest to dosyć popularny serwis społecznościowy na smartfony i tablety ze zdjęciami. W naszych wdrożeniach uzyskuje dobry stosunek ceny do kliknięć i pozwala zwiększyć zasięg kampanii i dotrzeć do mobilnych internautów. Tak wyglądają reklamy na Instagramie:
Podsumowanie
Reklama na Facebooku daje coraz więcej możliwości. Obraz (i film) sprzedają najlepiej i widać, że Facebook stara się zwiększyć skuteczność kampanii prowadzonych na tym serwisie społecznościowym. Biorąc pod uwagę, że nie zawsze trzeba mieć własne zdjęcia, ale można kupić naprawdę wysokiej jakości grafiki i wideo do kampanii, to warto skorzystać z reklamy na Facebooku. Reklamy na Facebooku opłacają się zarówno mikro, małym, średnim i dużym przedsiębiorstwom, oraz jednoosobowym działalnościom gospodarczym.
Jeśli masz jakieś pytania, albo chciałbyś/chciałabyś zlecić reklamę na Facebooku skontaktuj się z nami. Dane kontaktowe znajdziesz na dole strony. No i koniecznie subskrybuj nasz blog, aby dostawać za darmo inne artykuły na temat social media marketingu.
Comments