Zbliża się gorączka przedświątecznych zakupów. Co zrobić, żeby wypromować sklep online skutecznie? Zapytajmy amerykańskich handlowców.
KPMG zapytało dyrektorów amerykańskich firm – sprzedawców, jakie trendy najbardziej wpływają na sprzedaż. Na pytanie zadane od lutego do marca tego roku największe znaczenie uzyskało social media (71%), na drugim miejscu są sklepy online (i mobilne) 52%, a na trzecim internetowe i mobilne promocje i kupony 51%.
Co to oznacza dla właścicieli sklepów online?
Trendy zza oceanu powoli przenoszą się na nasz rynek. W ostatnich czasach powstało mnóstwo sklepów online, które walczą o swoje miejsce na rynku. Social media marketing nie jest już tylko modą, ale stał się ważnym elementem internetowego marketing miksu.
Social media marketing pozwala dotrzeć do potencjalnych klientów tanio i trafnie dzięki odpowiedniemu targetowaniu. Zwiększa lojalność klientów i zwiększa średnią wartość koszyków zakupowych. Korzyści finansowe na koniec dnia są też widoczne dla dyrektorów wielkich sieci sprzedaży.
Social media marketing jest również, a może i nawet bardziej, ważny dla małych i średnich firm. Dlatego tak ważne jest, aby go wykorzystać. Tym bardziej, że zbliża się końcówka roku, która poprawia wyniki finansowe zarówno w całym kwartale jak i wpływa istotnie na wyniki całoroczne.
Dla sklepów online oznacza to jedno: trzeba w pełni i profesjonalnie wykorzystać to co już mamy: sklep online, fanpage na Facebooku i inne elementy, aby poczynione inwestycje zwróciły się i zwiększyły przychody w grudniu 2013 roku.
Jednym z rozwiązań są promocje sprzedażowe kierujące do sklepu online. Na przykład kupony rabatowe znajdujące swe uznanie za granicą. Połączone z social media marketingiem są potężną metodą zdobywania nowych klientów.
Do grudnia zostało mało czasu, zamów uruchomienie kuponów na Facebooku już teraz!
Comments