top of page

Facebook wprowadza zmiany, które cieszą głównie jego pracowników

Zdjęcie autora: Tomasz SmykowskiTomasz Smykowski

Facebook wdraża bezkrytycznie nowy interfejs Facebook Ads i Power Editora podczas gdy reklamodawcy oczekują zupełnie innych zmian.


18 czerwca Facebook ogłosił, że zacznie wdrażać nowy interfejs planowania reklam Facebook Ads i Power Editora. Główny cel to uławić edycję reklam, tworzenie  oraz wysyłanie raportów.  Osiągnięto to dzięki połączeniu modułu raportów z modułem przeglądania reklam w Facebook Ads. Ma zostać również poprawiona wyszukiwarka reklam.


Pracownicy Facebooka mówią entuzjastycznie o zmianach podpierając się grupą firm, które testowały na początku nowe narzędzia.

Niestety tych zachwytów nie potwierdzają nieliczni komentatorzy. Zwracają oni uwagę na koszmarność nowego wystroju narzędzi oraz liczne błędy w działaniu Facebook Ads i Power Editor-a. Niewątpliwie, działanie polegające na połączeniu przeglądania reklam i tworzenia raportów jest niespotykane. W efekcie gdy planujemy stworzyć reklamę nawigujemy po interfejsie raportowym, który zawiera mnóstwo nieinteresujących nas w danym momencie opcji. Wszystkie przyciski i moduły zostały powiększone. Może to jest dogodne dla sporadycznych reklamodawców, którzy korzystają z tabletów. Ale dla firm, które prowadzą więcej kampanii albo agencję marketingu społecznościowego, są to zmiany na gorsze.


Ponadto komentatorzy zwracają uwagę na to, że Facebook robi zmiany tam, gdzie nie są one potrzebne, zamiast zająć się czymś ważniejszym. Na przykład błędami pomiędzy raportami Power Editora i Facebook Ads, czy nieustannie problematycznym sposobem traktowania reklamodawców. Facebook nie przekazuje odpowiednich informacji zwrotnych, jeśli odrzuci kreację reklamową. Może też skasować konto, co często zgłaszają reklamodawcy w Internecie. To powoduje dezorientację i brak możliwości poprawy kreacji reklamowych. W efekcie zniechęca reklamodawców do tej platformy.


Niestety Facebook nadal jest najpopularniejszą siecią społecznościową na świecie. Więc niewątpliwie dalej będzie używany przez reklamodawców, nawet jeśli obsługa klienta jest koszmarna, a nowy, fatalny, interfejs Facebook Ads zastąpi 8 września stary, lepszy.

(Więcej, zdjęcia pochodzą z zapowiedzi Facebooka)

 
 
 

Comments


bottom of page