top of page

4 metody na poprawę jakości obsługi klienta przez social media marketing

Zdjęcie autora: Tomasz SmykowskiTomasz Smykowski

Social media marketing pozwala poprawić obsługę klienta dając firmie istotną przewagę konkurencyjną względnie niskimi nakładami. Zobacz jakie są cztery najważniejsze zasady wspierania klientów przez social media.


W magazynie Forbes ukazał się artykuł Lisy Wirthman na temat metod poprawy jakości obsługi klienta poprzez social media marketing. Autorka powołując się na badania przeprowadzone w temacie (badania social media 2012 Nielsena) wykazuje, iż coraz więcej klientów korzysta z obsługi mediów społecznościowych podczas kontaktu z firmami.


Sprzedawca melonów, rycina z 1842 roku

Autorka na podstawie danych przedstawia 4 metody, dzięki którym można znacznie zwiększyć jakość obsługi klienta. Na sukces składa się:

1. Szybka reakcja

Podstawą dobrej relacji z klientem jest szybka obsługa oraz natychmiastowa reakcja na wszelkie skargi i negatywne komentarze. Przeczytaj też: Nigdy nie angażuj, aby zignorować.


Sklep CP Plus, zdjęcie: sayians16

2. Aktywność

Rzetelna informacja na portalach społecznościowych o problemie, bez czekania na skargi, klientów może w znacznym stopniu zapobiec krytyce i niezadowoleniu z obsługi. Przeczytaj też: 10 zabójczo skutecznych metod na zdobywanie fanów.


Sklep z zabawkami w Ringwood, zdjęcie: Peter Fecey

3. Poznanie wartości krytyki

Szybka reakcja na negatywne komentarze i znalezienie sposobu ich zmiany przyniesie wymierne efekty. Przeczytaj też: Kryzys w social media, jak reagować?


Centrum telefoniczne, zdjęcie: Vitor Lima

4. Dodatkowe środki

Konieczne jest przeznaczenie dodatkowych środków na stały kontakt z klientem i rozwój obsługi online. Przeczytaj też: Jeden prawdziwy fan na Facebooku jest wart 363 złote rocznie.

A czy Ty wykorzystujesz już social media marketing do poprawy jakości obsługi klienta? Napisz jak to robisz w komentarzu.

Żródło: t.co/OZLCO8oGkz, Forbes

コメント


bottom of page