Social media marketing pozwala poprawić obsługę klienta dając firmie istotną przewagę konkurencyjną względnie niskimi nakładami. Zobacz jakie są cztery najważniejsze zasady wspierania klientów przez social media.
W magazynie Forbes ukazał się artykuł Lisy Wirthman na temat metod poprawy jakości obsługi klienta poprzez social media marketing. Autorka powołując się na badania przeprowadzone w temacie (badania social media 2012 Nielsena) wykazuje, iż coraz więcej klientów korzysta z obsługi mediów społecznościowych podczas kontaktu z firmami.
Sprzedawca melonów, rycina z 1842 roku
Autorka na podstawie danych przedstawia 4 metody, dzięki którym można znacznie zwiększyć jakość obsługi klienta. Na sukces składa się:
1. Szybka reakcja
Podstawą dobrej relacji z klientem jest szybka obsługa oraz natychmiastowa reakcja na wszelkie skargi i negatywne komentarze. Przeczytaj też: Nigdy nie angażuj, aby zignorować.
Sklep CP Plus, zdjęcie: sayians16
2. Aktywność
Rzetelna informacja na portalach społecznościowych o problemie, bez czekania na skargi, klientów może w znacznym stopniu zapobiec krytyce i niezadowoleniu z obsługi. Przeczytaj też: 10 zabójczo skutecznych metod na zdobywanie fanów.
Sklep z zabawkami w Ringwood, zdjęcie: Peter Fecey
3. Poznanie wartości krytyki
Szybka reakcja na negatywne komentarze i znalezienie sposobu ich zmiany przyniesie wymierne efekty. Przeczytaj też: Kryzys w social media, jak reagować?
Centrum telefoniczne, zdjęcie: Vitor Lima
4. Dodatkowe środki
Konieczne jest przeznaczenie dodatkowych środków na stały kontakt z klientem i rozwój obsługi online. Przeczytaj też: Jeden prawdziwy fan na Facebooku jest wart 363 złote rocznie.
A czy Ty wykorzystujesz już social media marketing do poprawy jakości obsługi klienta? Napisz jak to robisz w komentarzu.
Żródło: t.co/OZLCO8oGkz, Forbes
Commenti