Podsumowanie

Media: Facebook

Treść: Aplikacja Zaproszenia, Aplikacja Awatarowa, Aplikacja Konkursowa

Cel: wypełnienie sali koncertowej, promocja Narodowego Dnia Pamięci Żołnierzy Wyklętych

Pośrednie KPI:

  • 1 100 rozdanych zaproszeń,
  • 4 000 zmienionych awatarów,
  • 2 000 użytkowników aplikacji konkursowej

Zasięg: 150 000 osób

 

Szczegóły

1 marca w całej Polsce odbywały się uroczystości z okazji Narodowego Dnia Pamięci Żołnierzy Wyklętych. Podobnie jak w zeszłym roku Strefa Edukacyjna IPN postanowiła zorganizować szereg inicjatyw związanych z uroczystościami. W celu zapewnienia wsparcia w mediach społecznościowych zwrócono się do Agencji Social Media Websoul w celu przygotowania trzech różnorodnych aplikacji.

 

-> Aplikacja Zaproszenia

Aplikacja "Zaproszenia" podobnie jak w zeszłym roku miała za zadanie obsłużyć rozdanie zaproszeń na koncert Panny Wyklęte odbywający się w teatrze Palladium w Warszawie. Łącznie rozdano 1000 zaproszeń. Z uwagi na ogromne zainteresowanie koncertem została podjęta decyzja o rozdaniu dodatkowych 100 zaproszeń. Sala koncertowa była wypełniona po brzegi. Oto zdjęcie z koncertu (źródło: fanpage Strefy Edukacyjnej IPN):

Aplikacja Facebook - Zaproszenia

 

-> Aplikacja Awatarowa

Oprócz udziału w uroczystościach upamiętniających i koncertach umożliwiono użytkownikom Facebooka upamiętnienie Żołnierzy Wyklętych przez zmianę awataru (zdjęcia profilowego). W tym celu przygotowaliśmy specjalną wersję Aplikacji Awatarowej Websoul. Oprócz hasła "1 marca" na upamiętniającym zdjęciu profilowym znalazła się podobizna "Inki", Danuty Siedzikównej, która za sprawą odkrycia ujawnionego przez IPN, stała się szczególną postacią tegorocznych uroczystości. Z aplikacji skorzystało 4 000 osób, upamiętniając za pomocą zdjęcia profilowego Żołnierzy Wyklętych.

 

-> Aplikacja Konkursowa

W odróżnieniu od poprzednich lat, w tym roku pojawiła się idea zorganizowania konkursu na najlepsze zdjęcie reporterskie z uroczystości upamiętniających Żołnierzy Wyklętych. Aby obsłużyć konkurs przygotowaliśmy specjalną wersję aplikacji konkursowej. Każdy uczestnik moze dzięki niej nie tylko w łatwy sposób zgłosić pracę konkursową, ale też oznaczyć lokalizację uroczystości na mapie. Powstała w ten sposób interaktywna mapa pozwala w unikalny sposób wędrować po Polsce śladami uroczystości upamiętniających.

 

Aplikacja Konkursowa Facebook

 

 -> Kampania reklamowa

W promocji aplikacji pierwszy raz wykorzystaliśmy nowy format reklamowy dostępny na platformie Facebook: Product Ads dzięki któremu udało się uzyskać jeszcze lepsze wyniki niż w poprzednich latach. Oto przykład wykorzystania tego formatu:

Reklama produktowa Facebook

 

Dobór odpowiednich aplikacji i rozwiązań przyczynił się do popularyzacji świadomości społecznej o Żołnierzach Wyklętych. Aplikacje na Facebooku pozwoliły dostrzeć do młodszego pokolenia w miejscu, gdzie spędza ono dużo czasu. Jednocześnie odpowiednio skoordynowane działania zapewniły realizację celów wyznaczanych Strefie Edukacyjnej IPN.