Konkurs na Facebooku - Websoul

Podsumowanie

Media: Facebook

Treść: Aplikacja Konkursowa

Cel: Zwiększenie świadomości i zaangażowania

Pośredni KPI: Wzrost liczby fanów o 115%, zasięgu o 209%

Zasięg: 7 000 osób

Szczegóły

Celem projektu było zwiększenie świadomości na temat potrzeb schronisk dla zwierząt, problemów zwierząt bezdomnych, adopcji zwierząt ze schronisk i zwiększenie zaangażowania społeczności w pomoc schroniskom. W tym konkretnym projekcie kampania została zaprojektowana w celu pomocy największemu schronisku w Europie zlokalizowanemu w Korabiewicach, które jest prowadzone przez Międzynarodowy Ruch Na Rzecz Praw Zwierząt "Viva" oraz Fundację Alter Eco, wspierane przez firmę Leroy Merlin.

Firma Leroy Merlin zapewniła 15 nowych, bezpiecznych bud dla psów, które miały zastąpić stare i wysłużone konstrukcje. Ponadto firma zdecydowała się nagrodzić wybraną osobę za zaangażowanie w projekt.

Aby zwiększyć świadomość i zaprosić ludzi do uczestnictwa zaprojektowany został konkurs. Każdy użytkownik Facebooka zyskał możliwość wybrania z galerii zdjęć jednego z 15 psów ze schroniska i zadedykowanie mu inskrypcji, która docelowo miała być umieszczona na nowym domu psa.

Po dodaniu dedykacji osoba mogła udostępnić swoje zgłoszenie znajomym i rodzinie prosząc ich o oddanie głosów. Warto było to zrobić, ponieważ osoba z największą ilością głosów wygrała nagrodę ufundowaną przez Leroy Merlin, a ponadto dedykacja pojawiła się na nowej, psiej budzie.

Pomysł na konkurs przemienił rywalizację i kreatywność w służbę słusznej sprawie. Ludzie pytając się znajomych o głosy nie tylko mieli możliwość wygrania nagrody, ale też rozpowszechniali informację o schronisku i idei troski o zwierzęta. Ponadto osoby wchodzące do konkursu były proszone o polubienie Fundacji Alter Eco, przez co organizacja zyskała możliwość utrzymania stałego kontaktu z osobami zainteresowanymi tematyką i informowania o kolejnych projektach.

Dedykacją z największą liczbą głosów okazała się ta napisana przez osobę stosującą pseudonim "Luna Moon" o treści: "Dedukacja dla włochatej kulki o imieniu Diuna, abyś miała nową czystą budę, gdzie Twoje piękne włosy zostaną gładkie i suche <3".

Konkurs na Facebooku - aplikacja - Websoul


Gdy konkurs został zakończony a wyniki ogłoszone, zwycięzcy zostali zaproszeni do sklepu Leroy Merlin, gdzie miało miejsce wydarzenie zwieńczające projekt: malowano psie budy, zbierano jedzenie dla zwierząt, miski, smycze i koce, a organizatorzy przeprowadzili akcję informacyjną o psich adoptacjach i warsztaty dla dzieci.

Aby osiągnąć najlepsze efekty do organizacji konkursu zaprojektowano aplikację konkursową umieszczoną na zakładce strony społecznościowej Fundacji Alter Eco. Najlepsza dedykacja dostała 37 głosów. Razem zgłoszono ponad 40 dedykacji, na które oddano przeszło 100 głosów. Zasięg projektu wyniósł ponad 7 tysięcy osób, a ponad 100 osób zaczęło śledzić fanpage Fundacji Alter Eko. Liczba "lajków" Fundacji wzrosła z 130 do 280, co oznacza 115% wzrostu!

Warto zwrócić uwagę, że konkurs połączył Fundację z osobami zdecydowanie zainteresowanymi prawami zwierząt i pomocą, co można zauważyć obserwując wzrost zaangażowania wśród fanów na tablicy Fundacji oraz małą liczbę "odlubień" (tylko jedno co kilka dni). Także zasięg Fundacji wzrósł. Wcześniej jej informacje docierały do 99 osób, a po konkursie do 306, co oznacza 209% wzrostu!