Podsumowanie


Media: Facebook

Treść: Aplikacja Konkursowa

Cel: Zwiększenie zasięgu i zaangażowania

Pośredni KPI: 100 zgłoszeń, 10 000 głosów

Zasięg: wkrótce

Szczegóły

W 2013 roku odbyła się siódma edycja słynnej imprezy Summer Cars Party, która zgromadziła w jednym miejscu fanów samochodów z całego kraju. Najbardziej imponująca i największa impreza tego typu w Europie odbyła się 7 i 8 sierpnia na dużym lotnisku w Katowicach łącząc w sobie szybkość, styl i świetną muzykę.

Tak jak w poprzednim roku Agencja Eventowa Extomusic zdecydowała się użyć platformy Facebooka, aby zaangażować entuzjastów tuningu samochodowego. Dlatego też Extomusic opracowało koncepcję wirtualnego, społecznościowego garażu w którym ludzie z całego świata mogą parkować swoje samochody, wgrywać zdjęcia, opisywać wprowadzone modyfikacje oraz podstawowe informacje o samochodzie.

W oparciu o koncepcję i wystrój graficzny Agencji Eventowej Extomusic Agencja Social Media Websoul zatroszczyła się o przygotowanie odpowiedniej aplikacji na Facebooku. Aplikacja pozwoliła ludziom wgrywać ich samochody, przeglądać samochody innych, samochody zgłoszone przez znajomych i głosować na nie. Wprowadziliśmy również pełną obsługę protokołu Open Graph włączając w to agregacje. W efekcie podnieśliśmy społecznościowy aspekt pomysłu na najwyższy możliwy poziom.

W konsekwencji ludzie mogli wybierać ulubione samochody i publikować informację nie tylko na tablicy, ale również tworzyć indywidualne galerie dodawane jako oddzielna podstrona na ich profilach społecznościowych.

Dodatkowo, oprócz idei wirtualnego garażu, przyznawane były nagrody dla właścicieli najlepiej zmodyfikowanych pojazdów. Wśród nich była elektronika, gadżety Summer Cars Party 2013 oraz darmowe bilety na wydarzenie i finał konkursu odbywającego się na żywo.



Kampania zorganizowana z użyciem aplikacji Facebook okazała się ogromnym sukcesem ponieważ koncepcja przygotowana przez Extomusic była idealnie dopasowana do fanów czterech kółek włączając w to imponującą grafikę zaprojektowaną przez Agencję Eventową Extomusic. Doświadczenie w budowaniu aplikacji społecznościowych przez Websoul przyczyniło się do dobrej integracji z funkcjami społecznościowymi, w tym Open Graph, co w konsekwencji zwiększyło naturalny, społecznościowy ruch w aplikacji.

Aplikacja osiągnęła najwyższe wskaźniki zaangażowania. Podczas gdy zgłoszono ponad 100 imponujących modyfikacji samochodów oddano ponad 10 0000 głosów (!). Oczekujemy na więcej statystyk gdy będą one dostępne dla aplikacji na platformie aplikacji Facebooka.

Ale liczby to nie jeden wynik kampanii. Entuzjaści samochodów mogli dzielić się swoją miłością ze znajomymi i innymi ludźmi, inspirować się i ostatecznie, wygrywać wartościowe nagrody. Świetna koncepcja Agencji Eventowej Extomusic uzupełniła wydarzenie na żywo o internetowy, społecznościowy ekwiwalent, w którym te dwa światy łączyły się, aby uformować nowe, zintegrowane doświadczenie czerpiące wszystko co najlepsze z obu światów i promując Summer Cars Party 2013.