Prowadzenie fanpage na Facebooku

Prowadzenie fanpage
Prowadzenie fanpage

Prowadzenie fanpage - jak często?

Prowadzenie fanpage na Facebooku wymaga systematyczności. Aby utrzymać wysoki zasięg należy wprowadzać treści na fanpage regularnie. Można wstawiać wpis raz na tydzień, 3 razy na tydzień, albo raz do kilku razy dziennie. Ilość wpisów na fanpage'u zależy od oczekiwań fanów. Nie może być ich za mało, żeby utrzymywać stały kontakt z fanami, z drugiej strony nie może być ich za dużo, żeby internauci nie zaczęli odlubiać fanpage'a.

Prowadzenie fanpage - jak to zaplanować?

Planowanie prowadzenia fanpage'a to bardzo ważna część aktywności social media. Dobra agencja social media planuje wpisy z wyprzedzeniem. Tygodniowym, albo miesięcznym. Dzięki temu klient może wcześniej zatwierdzić zaplanowany action plan i zgłosić ewentualne zmiany. Oczywiście nie oznacza to, że wpisy nie będą pojawiać się również na bieżąco, gdy jest promocja, czy ważne wydarzenie. Jednak dobry plan sprawia, że fanpage jest prowadzony systematycznie i nie zabraknie nigdy wpisów na dany dzień.

Prowadzenie fanpage - jak pilnować agencji social media?

Dobra agencja social media przedstawia co tydzień albo co miesiąc raport ze swoich działań. Informuje w nim, ilu fanów pozyskała, jaki był zasięg, które linie kreatywne sprawdziły się. Dzięki temu raportowi prowadzenia fanpage można określić, czy robimy postępy w social media, czy zintensyfikować działania i kampanię, co zmienić.





Prowadzenie fanpage - co to są linie kreatywne?

Linie kreatywne oznaczają podział wpisów na kilka kategorii. Z jednej strony prowadzenie fanpage ma na celu zwiększenie sprzedaży czy zainteresowania marką. Temu celowi mogą być poświęcone 2-3 linie kreatywne wpisów. Drugim celem jest zdobywanie fanów i zasięgu. Również do tego celu przypisuje się określoną ilość linii kreatywnych. Należy pamiętać, że linie kreatywne muszą być zgodne ze strategią kreatywną social media, tak aby prowadzony fanpage realizował cele firmy i korzystał z promocji jaką daje Facebook.

Prowadzenie fanpage - jak mierzyć skuteczność?

Skuteczność prowadzonego fanpage'a można mierzyć na kilka sposobów. Jeśli zależy nam na przejściach do sklepu internetowego mierzymy ile osób przeszło z fanpage'a, czy z Facebooka, na stronę sklepu. Do tego celu szczególnie przydaje się reklama Facebook połączona z fanpage'm. Jeśli chcemy wypromować firmę możemy mierzyć przyrost liczby fanów, oraz zasięg. Zasięg jest to liczba osób, które zobaczyły wpisy, które były umieszczone na fanpage'u. Zasięg przekłada się na zwiększenie świadomości marki.

Prowadzenie fanpage - ile to kosztuje?

Koszt inwestycji w prowadzenie fanpage zależy od:

  • częstotliwości publikacji wpisów,
  • budżetu reklamowego,
  • ilości pracy kreatywnej,
  • czasu umowy.

Czym więcej wpisów chcemy publikować na fanpage'u, tym więcej czasu jest potrzebne aby pracownik agencji social media je przygotował. Pamiętajmy, że dobrej jakości treści wymagają pracy. Budżet reklamowy to środki, jakie przeznaczamy na reklamę Facebook. Obecnie bez inwestycji w reklamę Facebook ciężko jest mówić o reklamie w social media. Możemy na Facebooku promować wybrane wpisy, które osiągają już dobre efekty bez reklamy, albo stworzyć osobne reklamy promujące określone produkty i usługi, kierujące bezpośrednio do sklepu, albo landing page'a z ofertą. Wartość budżetu reklamowego istotnie wpływa na zasięg, polubienia i promocję, którą uzyskamy przez prowadzenie fanpage'a.

Ilość pracy kreatywnej to czas, który pracownik agencji social media musi poświęcić na przygotowanie wpisów. Warto wziąć pod uwagę czas poświęcony na znalezienie ciekawych artykułów, zdjęć, a nawet wykonania zdjęć np. lokalizacji, czy produktów, obróbkę ich, wykonanie filmów, montaż i przygotowanie do publikacji na fanpage'u. Wszystko to wymaga czasu i w zależności od wymagań klienta wpływa na końcową cenę za prowadzenie fanpage'a.

Cenniki prowadzenia fanpage'a przeważnie zależą również od długości trwania umowy. Jak wspomniano dobra agencja social media przygotowuje strategię kreatywną social media, ale również strategię antykryzysową, oraz strategię prowadzenia konta. Ostatni dokument jest efektem researchu, który ma na celu określić, jak konkretnie fanpage konkretnej firmy powinien być prowadzony, aby osiągnąć pożądane cele. Wbrew pozorom cele nie są identyczne dla każdej firmy. Bardzo ważne jest również, by firma w social media promowała się używając swoich przewag konkurencyjnych. Strategie pozwalają je odkryć i wzmocnić dzięki prowadzonemu fanpage'owi. Ponieważ planowanie strategiczne wykonuje się na początku, jest ono rozkładane na cały czas trwania umowy. Dlatego czym dłuższa umowa, tym niższy miesięczny koszt obsługi.

Zobacz nasz cennik: prowadzenie fanpage - cennik

Prowadzenie fanpage - jak wybrać dobrą agencję social media?

Wybierając agencję social media warto zwrócić uwagę na kilka rzeczy. Oto one:

  • czy agencja ma doświadczenie z firmami podobnymi do Twojej? (usługi, e-commerce (sklep internetowy), B2B, firma lokalna, firma globalna, punkt usługowy (restauracja))
  • jak długo agencja social media jest na rynku?
  • czy agencja social media oferuje rozliczenia miesięczne?
  • czy przygotowane zostaną strategie / action plany / raporty?
  • jakimi budżetami reklamowymi operowała już agencja social media?

Zobacz nasze realizacje: prowadzenie fanpage - realizacje

Dzięki tym informacjom łatwiej będzie Ci wybrać odpowiednią dla Ciebie agencję social media. Jeśli chcesz skorzystać z naszych usług, napisz do nas, przygotujemy dla Ciebie niezobowiązującą, darmową wycenę: prowadzenie fanpage - kontakt.

 




jak wypromować stronę na fb, facebook promowanie, promowanie na facebooku, jak promować fanpage za darmo, firma zajmujaca sie promowaniem reklam na facebooku, firmy promujace funpage spa, ile kosztuje promowanie strony na facebooku, jak promowac na fb pizzerie, jak skutecznie promować się na facebooku, jak wypromować fanpage, jak wypromować fanpage na fb, promocja fanpage, promowanie firmy odziezowej fanpage, promowanie konta na fb, promowanie strony na facebooku, promowanie fp na facebooku, prowadzenie fb, fanpage firmy, firmy, które zajmują się prowadzeniem fanpage, prowadzenie profilu facebook, specjalista od prowadzenia fanpage, prowadzenie facebooka, prowadzenie fb cena