22 kwietnia 2013 w Wyższej Szkole Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu odbyła się I Konferencja Social Media w służbie organizacji pozarządowych przygotowana przez Fundację Kształcenia Ustawicznego Peritia podczas której Tomasz Smykowski poprowadził panel pt. „Jak ożywić Facebook i zwiększyć zaangażowanie internautów” .


22 kwietnia 2013 w Wyższej Szkole Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu odbyła się I Konferencja Social Media w służbie organizacji pozarządowych przygotowana przez Fundację Kształcenia Ustawicznego Peritia podczas której Tomasz Smykowski poprowadził panel pt. „Jak ożywić Facebook i zwiększyć zaangażowanie internautów” zaczynając od zapowiedzenia konkursu, którego szczegóły miały zostać podane na koniec panelu. W pierwszej części panelu pod hasłem „Social media potrzebują NGO” przedstawione zostały korzyści z prowadzenia działań w social media dla organizacji NGO, oraz dwa przykłady skutecznych metod angażowania fanów przez organizację Big Brothers Big Sisters oraz American Field Service. Pokazane zostały również sposoby na zaplanowanie działań na Facebooku oraz zgromadzenie odpowiedniej ilości jakościowych i angażujących treści do publikacji na fanpage’u.

Druga część panelu została poświęcona darmowemu kreatorowi Zakładka Polishwords służącemu rozbudowywaniu fanpage’a organizacji NGO o dodatkowe zakładki ułatwiające organizowanie informacji dla wolontariuszy, sponsorów i fanów. Pokazane zostały przykłady zastosowania zakładek m.in. na najlepszym debiucie roku 2012 wśród instytucji publicznych czyli fanpage’u strefy edukacyjnej IPN. W dalszej części Tomasz Smykowski pokazał jak w praktyce zainstalować i korzystać z kreatora, oraz jakie ma możliwości. Przedstawione zostały również różnorodne dostępne zasoby wsparcia technicznego: od forów, przez kontakt mejlowy po podręcznik w postaci e-booka i w wersji papierowej. Temat kreatora zainteresował uczestników, którzy zadawali wiele szczegółowych pytań.

W trzeciej części prezentacji krótko omówione zostały cele organizacji konkursów na Facebooku przez organizacje pozarządowe oraz rady dotyczące zorganizowania popularnego i wspierającego cele organizacji konkursu oraz przykład niedawno uruchomionego konkursu wspierającego cele społeczne na serwisie Facebook.

Na koniec panelu Tomasz Smykowski zapowiedział, że chce, żeby dzisiejsza konferencja stała się dobrym początkiem dla działalności zgromadzonych przedstawicieli NGO w social media, z których jedna część już ma swoje fanpage natomiast druga jest w trakcie przygotowań do ich założenia. W związku z tym ogłosił dwumiesięczny konkurs, w trakcie którego co tydzień, we wtorek, na blogu Websoul pojawiać się będą kolejne artykuły z poradami dotyczącymi prowadzenia fanpage’a przez NGO. Prowadzący fanpage organizacji NGO zarówno uczestniczący w konferencji jak i nie, mogą zgłaszać swój udział w konkursie drogą mejlową w trakcie jego trwania. Na koniec konkursu wyłonione zostaną najlepsze fanpage NGO, a wśród osób je prowadzących zostanie rozdanych 6 książek o marketingu internetowym.

Po przerwie Tomasz Smykowski zachęcił uczestników do udziału w warsztatach „Praktyczne wykorzystanie Facebooka w marketingu i reklamie”, które odbędą się 10 maja w Warszawie. Pełna relacja z Konferencji wraz ze zdjęciami znajduje się na naszym blogu.