Dlaczego strategia social media jest ważna?

Przygotowanie strategii działań w social media jest potrzebne, aby skorelować działania w mediach społecznościowych z pozostałymi elementami marketing-mixu firmy. W ten sposób social media marketing wzmacnia inne działania marketingowe firmy w Internecie i offline. Ponadto długofalowa strategia pozwala wyznaczyć cele do realizacji oraz stosowane taktyki. Obecność w social media wymaga systematyczności, aby regularnie dostarczać klientom możliwości zaangażowania się, promować markę, produkty i usługi przez różnorodne akcje promocyjne i inne działania. Dobrze przygotowana strategia social media pozwala ocenić postępy w realizacji określonych celów i bardziej elastycznie dobierać rozwiązania potrzebne do promocji firmy.

Jak wygląda przygotowanie strategii social media?

  1. Poznajemy specyfikę firmy klienta, jego przewagę konkurencyjną i otoczenie rynkowe.
  2. Zbieramy informacje o innych działaniach marketingowych przedsiębiorstwa.
  3. Ustalamy obecne przestrzenie marketingowe firmy w Internecie i możliwości na ich wzajemne powiązanie.
  4. Uzgadniamy cele do realizacji: promocja marki, zwiększenie sprzedaży, poprawa obsługi klienta albo inne.
  5. Ustalamy grupy docelowe klientów i partnerów biznesowych firmy.
  6. Rozpoznajemy potrzeby poszczególnych grup docelowych w odniesieniu do możliwości firmy.
  7. Określamy taktyki wzmacniające działania marketingowe firmy wobec ustalonych grup.
  8. Dobieramy narzędzia do realizacji tych taktyk w social media.
  9. Planujemy praktyczny harmonogram taktyk na określonej przestrzeni czasu.
  10. Wprowadzamy poprawki i zmiany w strategii, aż do pełnej satysfakcji klienta.
  11. Wdrażamy ustaloną strategię.

Baza wiedzy

Współpraca z agencją social media - jak to wygląda w praktyce?

10 metod na stworzenie strategii social media dla małych i średnich firm