Reklama na Facebooku / Websoul

Co można reklamować na Facebooku i Instagramie?

Na Facebooku można promować m.in. fanpage'a, stronę internetową, promocję, ofertę, konkurs, produkt, sklep internetowy, organizację, wpis na fanpage'u i inne. Reklama na Facebooku i reklama Instagram daje wiele korzyści.

Dlaczego warto reklamować się na Facebooku i na Instagramie?

Według szacunków firmy ZenithOptimedia udział polskiego rynku reklamy internetowej w całym rynku reklamy medialnej wynosić będzie 18%. To daje internetowi drugą pozycję pod względem nakładów na reklamę po telewizji. Reklama w telewizji, radiu czy nawet na ulotkach przestała być już tak skuteczna jak była kiedyś. Ludzie nie chcą już dostawać informacji o produktach, które ich w ogóle nie interesują.

W odróżnieniu od telewizji internet pozwala na lepsze targetowanie reklamy i upewnienie się, że trafiają one do osób, które faktycznie mogą być zainteresowane przedstawionymi produktami lub usługami. Dzieje się tak za sprawą skomplikowanych algorytmów, które analizują zainteresowania internautów w oparciu o treści jakie napisali, udostępnili czy polubili.

Niewątpliwie najbardziej adekwatne informacje o zainteresowaniach internautów mają serwisy społecznościowe, na których ludzie dzielą się swoimi pasjami. A najpopularniejszym serwisem społecznościowym w Polsce jest obecnie Facebooku. Chociaż można by mówić również o innych serwisach społecznościowych to jednak żaden inny nie dorównuje Facebookowi pod względem popularności i dostępnych narzędzi targetowania reklam. Dlatego też w swoich działaniach, oprócz reklam w Google opieramy się głównie na reklamach na Facebooku.

Dokładne targetowanie

Na Facebooku i Instagramie reklamy można targetować według:

  • kraju,
  • miasta,
  • wieku,
  • płci,
  • zainteresowań,
  • relacji społecznościowych,
  • statusu związku,
  • wykształcenia,
  • miejsca pracy.

Reklamy na Facebooku wyświetlają się w różnych miejscach, przeważnie po kilka, kilkanaście razy tej samej osobie, aby każdy zainteresowany ofertą ją zobaczył. Reklamę można ustawić tak, aby wyświetlała się osobom z określonego miasta, albo w określonej odległości od wybranej lokalizacji, albo na terenie całego kraju. Można ustalić oczekiwany wiek osób, które mają reklamę zobaczyć. Ponadto istnieje możliwość ustawienia bardziej granularnych opcji włącznie z zainteresowaniami internautów. W konsekwencji optymalnego dopasowania reklamy do grupy docelowej zwiększamy skuteczność reklamy i pewność, że wybrane osoby będą zainteresowane ofertą firmy.

Nasza praca nie kończy się na tym, że optymalizujemy grupę docelową. Spośród dostępnych aktualnie wariantów reklamy dobieramy ten, który sprawdzi się najlepiej w osiągnięciu oczekiwanych rezultatów, robimy testy różnych wariantów reklam, aby do wykorzystania budżetu użyć najbardziej skutecznej, a w trakcie trwania kampanii monitorujemy ją i na bieżąco korygujemy.

Podsumowując od początku aż do końca kampanii dbamy o to, aby każda złotówka klienta została zainwestowana jak najlepiej i aby przełożyła się na konkretne rezultaty. Na koniec dostarczamy klientowi konkretne statystyki skuteczności kampanii, która została przeprowadzona.

Klient w każdym momencie wie jak przebiega kampania, ile środków zostało wykorzystanych i jakie są efekty. Klient ma całkowitą kontrolę nad wydatkowaniem budżetu reklamowego.

Jak wykorzystywany jest budżet reklamowy

Budżet można rozdzielić równomiernie na poszczególne dni kampanii reklamowej. Można również rozdzielić go w różnych proporcjach na różne grupy docelowe w ramach jednej kampanii. Kampanie reklamowe na Facebooku rozliczane są albo za ilość kliknięć (CPC), za tysiąc odsłon (CPM) albo za wykonanie akcji np. polubienia fanpage'a, pobrania oferty czy przejścia na określoną stronę docelową (CPA). Koszt akcji jest obliczany w drodze automatycznej licytacji z innymi reklamodawcami. Reklama może mieć ustalony limit górny, do którego licytowane będzie miejsce reklamowe. Zazwyczaj koszt akcji jest niższy niż ustalony limit. Po ustaleniu grupy docelowej istnieje możliwość oszacowania jaki będzie koszt akcji. Reklama może być zoptymalizowana, aby uzyskać w ramach ustalonych ustawień najwięcej kliknięć, polubień, odsłon albo innych akcji.

Dlaczego my?

  • Mamy status zaufanego reklamodawcy Facebooka.
  • Zamiast kilkudziesięciu rachunków od Facebooka dostajesz jeden od Websoul.
  • Mamy kilka lat doświadczenia w prowadzeniu kampanii reklamowych na Facebooku.
  • Oferujemy niskie ceny obsługi w stosunku do budżetu reklamowego.
  • Możemy uruchomić kampanię nawet w tym samym dniu, w którym się z nami skontaktujesz.
  • Obsługujemy budżety od kilkuset do kilku tysięcy złotych.
  • Jesteśmy w stanie uruchamiać wiele krótkich kampanii do każdej akcji promocyjnej.
  • Na bieżąco monitorujemy skuteczność kampanii, aby optymalnie wykorzystać budżet reklamowy.

Otrzymaliśmy status Facebook Studio Edge Ads Expert potwierdzający kompetencje w zakresie tworzenia, zarządzania i optymalizacji kampanii reklamowych na Facebooku:

W nowym systemie certyfikacji Facebooka otrzymaliśmy kilkanaście certyfikatów za ukończenie różnych ścieżek nauki nt. reklam na Facebooku i na Instagramie:

certfb13.jpgcertfb8.jpgcertfb10.jpgcertfb9.jpgcertfb7.jpgcertfb3.jpgcertfb2.jpgcertfb16.jpgcertfb14.jpgcertfb1.jpgcertfb6.jpgcertfb17.jpgcertfb12.jpgcertfb4.jpgcertfb5.jpgcertfb11.jpgcertfb15.jpg

Jedna z referencji od naszych klientów:

Referencje: Allegro poleca agencję social media Websoul

Jak wygląda współpraca?

  1. Ustalamy z klientem oczekiwany cel (zwiększenie liczby polubień, zebranie leadów, promocja marki, zdobycie klientów i inne).
  2. Uzgadniamy optymalną grupę docelową.
  3. Uzgadniamy budżet (od 100 zł do kilku tysięcy złotych).
  4. Ustalamy czas trwania kampanii.
  5. Tworzymy kreację wizualną i tekstową reklamy.
  6. Wprowadzamy zmiany aż do pełnej satysfakcji klienta.
  7. Uruchamiamy kampanię.
  8. Monitorujemy jej przebieg i skuteczność.
  9. W razie potrzeby uzgadniamy na bieżąco z klientem zmiany, które zwiększą skuteczność.
  10. Opracowujemy raport skuteczności kampanii, który przesyłamy klientowi.
  11. Oceniamy skuteczność kampanii w porównaniu do innych.
  12. Ustalamy następną kampanię reklamową.

Baza wiedzy

W którym miejscu wyświetlają się reklamy na Facebooku?