Gry społecznościowe na Facebooku / Websoul

Według badań Diagnoza Społeczna 2011 70% Polaków ma dostęp do Internetu. Natomiast badania firmy Deloitte wykazują, że internauci spędzają w sieci niemal 4 godziny dziennie. Z kolei według badań firmy Newzoo aż 65% polskich internautów w wieku 10-65 lat gra w gry komputerowe i internetowe po kilka minut albo nawet kilka godzin dziennie. Czy warto promować się wśród graczy? Owszem, okazuje się bowiem, że blisko połowa dysponuje takim budżetem, aby móc wydawać go również na gry.

Jak jednak dotrzeć do tej grupy internautów? Można zlecić reklamę w istniejących grach, ale takie formy promocji są obecnie zdecydowanie za drogie. Innym rozwiązaniem jest stworzenie własnej aplikacji rozrywkowej albo gry społecznościowej, która jednocześnie promuje ofertę firmy.

Aplikacja rozrywkowa posiada pewne elementy rywalizacji, albo gry. Możemy do tej grupy zaliczyć np. układanie pasjansa, sudoku, krzyżówki, rebusy czy puzzle. Zajęcia te angażują internautów w pewnym stopniu i są polecane firmom, które chcą zaangażować internautów w średnim stopniu i sprawić, aby poświęcili kilka minut więcej na obcowaniu z marką.

Z kolei gry społecznościowe są bardziej angażujące. Przeważnie mają ranking rywalizacji, pozwalają zobaczyć jak idzie uczestnikowi na tle jego znajomych. W grach społecznościowych uczestnik może zapraszać znajomych do współudziału za co może otrzymać różne korzyści. Gra posiada również elementy społecznościowe pozwalające internautom poznawać się nawzajem a także inne elementy zapewniające utrzymanie jej atrakcyjności.

W konsekwencji internauci z zamiłowaniem do grania spędzają w grze kilkanaście do kilkudziesięciu minut dziennie. W tym czasie internauta nieustannie obcuje z marką firmy i jej produktami wplecionymi zręcznie w jej fabułę co winduje markę na najwyższy poziom świadomości potencjalnego klienta.

Dla klientów chcących wypróbować tę formę promocji proponujemy zacząć od aplikacji rozrywkowej. Z kolei dla firm, które chcą wyróżnić się innowacyjnością, zyskać szeroką popularność i sprawić, aby internauci nie tylko poznali markę, ale zapamiętali ją i mówili o niej znajomym proponujemy stworzenie gry społecznościowej. Każdą grę i aplikację dopasowujemy konkretnie do określonego klienta i jego grupy docelowej.

Gry społecznościowe to nowa przestrzeń reklamowa poza prowadzeniem konta na Facebooku, konkursami i kuponami rabatowymi.