Konkurs to świetny sposób na zainteresowanie firmą przyszłych potencjalnych klientów. Reklama konkursu wyświetla się osobom z grupy docelowej Państwa firmy. Dołączają oni do konkursu jednocześnie zapisując się na otrzymywanie informacji od firmy. Aby zwiększyć swoje szanse wygranej zachęcają do głosowania na swoje zgłoszenie znajomych. Wieść o konkursie roznosi się na Facebooku, w sieci i prywatnych rozmowach wraz z informacją o firmie i produktach, które oferuje.

Konkursy na Facebooku / Websoul

Organizacja konkursu na Facebooku pozwala przenieść koncepcję tej metody promocji na zupełnie nowy poziom. Konkurs można zareklamować wśród setek tysięcy osób. Do uczestnictwa może zgłosić się dziesiątki albo setki osób, a konkurs nadal będzie przebiegał sprawnie. Stworzenie kreatywnego konkursu spowoduje, że uczestnicy będą chętnie mówili o nim znajomym i zachęcali do współuczestnictwa.

 

Dobrze opracowany konkurs z jednej strony spełnia cele marketingowe firmy, a z drugiej strony jest dla uczestników rozrywką i przyjemnością, istotnym wydarzeniem, a jednocześnie możliwością poznania firmy, która za nim stoi.

Każda firma skupia wokół siebie inną społeczność toteż tak samo jak reklamy konkurs musi być dopasowany do zainteresowań i umiejętności grupy docelowej. Konsekwencją dobrze zaplanowanego konkursu jest również zmniejszenie nakładów na nagrody ponieważ przeważnie udaje się ustalić takie nagrody, które są atrakcyjne dla potencjalnych klientów, a jednocześnie przystępne cenowo.

Każdy konkurs opracowujemy indywidualnie biorąc pod uwagę zarówno potrzeby firmy jak i pasje jej klientów i tworząc aplikację, która w pełni wykorzystuje możliwości marketingowe i technologiczne Facebooka.

Tak powstają atrakcyjne wizualnie, przyciągające uwagę konkursy z możliwością głosowania na zgłoszenia, przeglądania prac innych osób i łatwego zapraszania znajomych do współuczestnictwa z oryginalną grafiką i unikalnym mechanizmem działania.

Oferujemy kilka wariantów konkursów na Facebooku. Część z nich dostępna jest za darmo w pakiecie prowadzenia konta tak, aby zapewnić stały napływ nowych fanów i rozbudzić zainteresowanie firmą.

Dla firm, które chcą tylko zorganizować dla swoich lojalnych klientów atrakcyjny konkurs na Facebooku mamy przygotowane rozwiązanie, którego skuteczność została już wielokrotnie sprawdzona i potwierdzona. Wykorzystuje ono świetnie możliwości jakie daje Facebook, jest unikalne wizualnie i daje wymierne rezultaty, które w pełni gwarantujemy.

Jesteśmy też w stanie porzucić wszystkie konwenanse i stworzyć konkurs, którego jeszcze nikt nie widział. Konkurs, który zachwyci uczestników, rozsławi charakter firmy oraz wyróżni ją jako najświeższą, najbardziej sympatyczną, odważną i innowacyjną.

Wszystkie nasze konkursy są opracowane według zasad Websoul Uczciwy Konkurs, które chronią przed oszustami i konkursowiczami, którzy nie są zainteresowani ofertą firmy, a jedynie uczestniczą dla zdobycia nagrody. Konkursy są realizowane zgodnie z regulaminem Facebooka, polskiego prawa i dobrych obyczajów, przez co nie są traktowane jako spamerskie.

Realizacje

Studium przypadku: social media zwiększyło sprzedaż o 4 800 zł.

Niedawno zgłosiła się do nas firma, która zainteresowała się rozgłosem jaki zyskuje serwis społecznościowy Facebook w telewizji i radiu. Właściciel młodej, małej firmy powiedział nam, że oferuje produkt, który ma bardzo specyficzną grupę odbiorców do których dotarcie środkami masowego przekazu było kosztowne. Po ustaleniu średniego wieku i płci potencjalnych nabywców omówiliśmy jaki konkurs zaangażuje uczestników a jednocześnie zainteresuje ludzi konkretnym produktem firmy. Wtedy mogliśmy przystąpić do realizacji. Ogłoszenie konkursu było dla właściciela firmy ważnym dniem ponieważ nie inwestował wcześniej w tę formę promocji. Konkurs wystartował. Pierwsze dni nie były obiecujące. Po 2 dniach uczestniczyło zaledwie 200 osób. Ale po kilku dniach zainteresowanie konkursu zaczęło piąć się w górę. W pierwszym tygodniu liczba uczestników pokonała magiczną barierę tysiąca. Popularność utrzymywała się dalej na wysokim poziomie prowadząc do tego, że w konkursie wzięło w sumie udział 5 000 osób. Na stronę społecznościową właściciela firmy zapisało się 4 800 fanów. Ta liczba zrobiła na nim imponujące wrażenie. Formuła konkursu, nagrody i dobry produkt sprawiły, że konkurs przeszedł jego najśmielsze oczekiwania. Przecież nawet ułamek tej liczby osób do tej pory nie wiedział o jego firmie! Ale jak wpłynęło to na sprzedaż? Przy założeniu, że przypuszczalna konwersja z pojedynczej akcji wynosiła 2% liczbę zdobytych klientów można szacować na 96. Przy średnim koszyku 50 zł. Oznacza to wzrost sprzedaży o 4 800 zł. Właściciel był zadowolony z konkursu i od tego czasu zleca nam kolejne projekty.

Zwiększyliśmy świadomość marki producenta sprzętu elektronicznego

Producent elektroniki chciał zwiększyć świadomość marki i popularność jego oferty używając social media. Napisaliśmy aplikację dzięki której osiągnął ten cel
Aplikacja konkursowa przygotowana specjalnie na akcję promocyjną producenta wysokiej jakości sprzętu elektronicznego nowej generacji.  W aplikacji wykorzystano minimalistyczny, estetyczny wygląd podkreślający dzięki temu wartość ekskluzywnych gadżetów, które można było zdobyć.
Przypisanie uczestnika do nagrody i podział rankingu na kilka grup uczestniczących. Aplikacja konkursowa wspierała nie tylko uczestnictwo pojedynczych osób, ale skutecznie zachęciła ich znajomych, aby też wzięli udział i wspierali swoich znajomych w konkursie.
Konkurs odniósł znaczący sukces zwiększając świadomość marki producenta i jego produktów angażując uczestników do pisania kreatywnych powodów dlaczego akurat oni powinni dostać nagrodę.

Zwiększyliśmy zaangażowanie czytelników

Redakcja chciała zwiększyć zaangażowanie stałych czytelników i zdobyć nowych. Napisaliśmy aplikację dla firmy, która osiągnęła te zamierzenia
Redakcja magazynu technologicznego prowadziła już konto fanpage na Facebooku. Jednak chciała zaangażować obecnych fanów i zachęcić ich do polecania magazynu innym.
W tym celu powstał konkurs w którym czytelnicy polecali sobie nawzajem ciekawe strony i programy komputerowe. Mogli też głosować i zachęcać znajomych do głosowania na ich zgłoszenia.
Konkurs zyskał dużą popularność i pozwolił odkryć kilka ciekawych projektów. Świetne efekty pierwszej edycji doprowadziły do tego, że konkurs wznowiono aż dwa razy z jeszcze lepszymi nagrodami.

Zwiększyliśmy ekspozycję marki restauracji i zdobyliśmy nowych klientów

Właściciele restauracji postanowili nagrodzić obecnych klientów na fanpage za odwiedziny możliwością wygrania atrakcyjnych nagród w konkursie. Stworzyliśmy aplikację, która obsłużyła sprawdzanie kuponów konkursowych i zgłaszanie tekstów polecających restaurację znajomym i innym internautom.
Rozdawanie kuponów jest znaną od dawna formą promowania usług. Postanowiła wykorzystać je restauracja. Jednak nie aby zachęcić ludzi do przybycia, ponieważ tych już nie brakowało, ale żeby zachęcić odwiedzających do promowania kuchni innym znajomym.
Stworzyliśmy więc aplikację, która obsługiwała cały proces obsługi kuponów i zgłaszania swoich tekstów promujących restaurację. Społecznościową rekomendację wzmocniono wykorzystaniem punktów integracji Facebooka. W tej wersji wdrożyliśmy też znaczne poprawki wydajności, aby sprostać popularności na jaką planowana była aplikacja.
Ta aplikacja wpisywała się też w szerszy nurt popularności tematyki kulinarnej w naszym kraju. Pojawiające się w telewizji programy kulinarne jak "Kuchenne rewolucje" i inne przyczyniły się do popularyzacji tematyki gotowania. Powstało też kilkadziesiąt, a nawet kilkaset blogów poświęconych tej tematyce. Aplikacja pozwalała więc każdemu internaucie zostać Magdą Gessler i ocenić swój ulubiony lokal.  Jego właściciele dbali, aby wrażenia klientów były wyśmienite.

Funkcje aplikacji konkursowej

Oto lista funkcji jakie ma nasza autorska aplikacja konkursowa, której używamy do kompleksowej organizacji konkursów, albo którą możemy udostępnić do samodzielnej organizacji:

  1. Wygodny CMS do samodzielnej organizacji, planowania konkursów i moderowania zgłoszeń
  2. Możliwość pełnego planowania konkursów z wyprzedzeniem
  3. Możliwość organizacji dowolnej ilości konkursów
  4. Obniżony próg wejścia: aplikacja pyta się o jak najmniej uprawnień najpóźniej jak to możliwe,
  5. Możliwość umieszczenia konkursu na zakładce
  6. Pełne dopasowanie CMSa do specyficznych potrzeb
  7. Wygodny, samodzielny eksport danych w dowolnym formacie w dowolnym momencie
  8. Aby uczestniczyć w konkursie klient musi polubić fanpage
  9. Publikacja informacji o uczestnictwie na tablicy uczestnika (za jego zgodą)
  10. Wysyłanie zaproszeń do znajomych uczestnika (za jego zgodą)
  11. Niestandardowa treść zaproszeń i publikacji z własną grafiką
  12. Niestandardowy wystrój graficzny konkursu włącznie z tekstem, grafiką i wideo
  13. Logo firmy w widocznym miejscu
  14. Link do sklepu/strony firmy
  15. Adresy e-mail uczestników (uzyskane za jego zgodą zgodnie z przepisami)
  16. Dane statystyczne dotyczące konkursu do analizy
  17. Ustawienie regulaminu i polityki prywatności
  18. Dowolne zadanie konkursowe (przesłanie zdjęcia, quiz, pytanie otwarte, quiz + pytanie otwarte, inne)
  19. Uczestnik może zaprosić znajomych do głosowania na jego zgłoszenie
  20. Konkurs zachęca uczestnika do mówienia o nim znajomym
  21. Zgodność z regulaminem Facebooka
  22. Galeria ostatnich zgłoszeń
  23. Galeria najlepszych zgłoszeń
  24. Galeria zgłoszeń znajomych
  25. Wymóg akceptacji regulaminu przed uczestnictwem
  26. Dowolny język organizacji konkursu
  27. Możliwość zagwarantowania liczby fanów
  28. Hosting i konfiguracja aplikacji w cenie
  29. Nadzór nad poprawnym przebiegiem konkursu w cenie
  30. Rejestrowanie adresów IP uczestników
  31. Aplikacja pilnuje, aby każdy głosował tylko raz na dane zgłoszenie (w całym konkursie, edycji, albo okresie czasu)
  32. Okno aplikacji jest dopasowane do szerokości strony
  33. Aplikacja działa jako ramka IFRAME na Facebooku
  34. Możliwość zmiany ekranu powitalnego z zachętą do polubienia strony i uczestnictwa, ekranu z menu kierującym do poszczególnych opcji strony, listy zgłoszeń, listy najlepszych zgłoszeń, ekranu dodawania zgłoszenia i listy nagród
  35. Stopka wymagana przez Facebooka
  36. Możliwość ustawienia ekranu z podziękowaniem po dodaniu zgłoszenia, które może zachęcać np. do odwiedzenia sklepu klienta
  37. Aplikacja nie wymaga od klienta wiedzy technicznej, konfiguracji, ani instalacji. Wszystkie zmiany są wprowadzane przez nas na podstawie uzgodnień z klientem

Szczegóły oferty

Konkurs jest świetnym sposobem na zdobycie zaangażowanych. Oferujemy konkurs przygotowany na sprawdzonej, dobrze działającej platformie konkursowej naszego autorskiego projektu, która przysłużyła się już wielu firmom w realizacji ich celów. Oto szczegóły oferty:

  • przygotowanie koncepcji konkursu,
  • zastosowanie zasad Uczciwy Konkurs Websoul, chroniących przed konkursowiczami, oszustami, pozyskiwaniem fikcyjnych fanów oraz przed karami za spamowanie,
  • aplikacja konkursowa zgodna z regulaminem Facebook’a,
  • przygotowanie zasad, regulaminu i polityki prywatności zgodnie z regulaminem Facebooka, prawem i dobrymi obyczajami,
  • zasady konkursu zachęcające do angażowania znajomych do udziału w konkursie,
  • hosting i obsługa techniczna,
  • wymóg polubienia fanpage'a ,
  • promocja konkursu wśród potencjalnych klientów,
  • przygotowanie grafiki,
  • obsługa konkursu od rozpoczęcia do wyłonienia zwycięzców,
  • zapewnienie skutecznej promocji wirusowej,
  • raport końcowy do określenia zwrotu z inwestycji,
  • zniżka na organizację kolejnego konkursu,
  • możliwość rozłożenia płatności na raty,
  • czas trwania: do uzgodnienia.

Jeśli zdecydują się Państwo na powierzenie nam organizacji konkursu zajmiemy się wszystkim od pomysłu począwszy po realizację, ogłoszenie wyników i przesłanie raportu osiągniętych efektów. Koncepcja konkursu jest przygotowywana indywidualnie dla Państwa uwzględniając Państwa grupę docelową i oczekiwane rezultaty.