Sieć reklamowa Google

Tomasz Smykowski
12.01.2015
Agencja Social Media Websoul CEO - F

Co to jest sieć reklamowa Google? Dowiedz się teraz!

Większość ludzi kojarzy Google Adwords jedynie z reklamą w wyszukiwarce. Jednak to nie wszystko co możemy zrobić. W Google Adwords możemy również przeprowadzić kampanię w sieci reklamowej Google. Sieć reklamowa Google to rozległy zbiór stron, które udostępniły swoją przestrzeń reklamową, w której sprzedaży pośredniczy właśnie Google.

Jakie strony są w sieci reklamowej Google?

Na świecie i w Polsce jest mnóstwo małych i dużych stron, które należą do sieci reklamowej Google. W sieci tej są m.in. YouTube, Onet, NK.pl, Fakt.pl, Kozaczek.pl, Eska.pl, Se.pl, polityka.pl, wpolityce.pl czy niezalezna.pl i tvp.pl.

Oprócz dużych graczy są setki mniejszych stron tematycznych, fora internetowe, portale, wortale itp. Są też aplikacje mobilne i mobilne gry. Z niechęcią wspominam o tych ostatnich, bo to w większości wyłudzacze klików.

Komu wyświetlane są reklamy?

W odróżnieniu od reklam w wyszukiwarce, gdzie określamy słowa kluczowe, w sieci reklamowej określamy cechy stron, na której chcemy wyświetlać reklamy.

Można wprost wprowadzić nazwy stron, gdzie mają one być. Jednak ponieważ na początku tego nie wiemy, są inne opcje kierowania reklam.

Możemy kierować reklamy stosując podobny schemat jak reklamy w wyszukiwarce. Tj. na strony, które zawierają określone słowa kluczowe. To dobry sposób na wyłapanie ciekawych stron tematycznie związanych z naszymi produktami.

Możemy też ustalić kategorie tematyczne stron, które nas interesują. To daje szerszy zasięg niż z użyciem słów kluczowych.

Możemy też ustalić zainteresowania osób przeglądających strony. Wtedy niekoniecznie liczy się na której stronie jest obecnie odwiedzający, ale co Google wie na temat jego zainteresowań na bazie odwiedzania wcześniej innych stron. To zwiększa również zasięg.

No i oczywiście możemy zawęzić reklamę do danego obszaru np. kraju czy miasta, wieku i płci. Ostatnie ustawienia dotyczą tylko osób zalogowanych do Google w trakcie przeglądania internetu.

Reklamy można również ustawić, aby były wyświetlane osobom, które wcześniej odwiedzały Twoją stronę. To jest tzn remarketing.

Ile to kosztuje?

Podobnie jak w przypadku reklamy w wyszukiwarce, reklama typu display w sieci reklamowej jest rozliczana za kliknięcia albo 1000 wyświetleń. Tak samo ustalamy maksymalną cenę za kliknięcie i budżet jaki chcemy przeznaczyć na reklamę. Wtedy o tym czy reklama się wyświetla decyduje licytacja z innymi reklamodawcami, którzy walczą o miejsce w danym miejscu reklamowym.

Jak to wygląda w porównaniu do reklam w Google? Otóż kliknięcia zazwyczaj są tańsze. Wynika to z tego, że przestrzeń w sieci reklamowej Google jest o wiele większa niż w wynikach wyszukiwania, więc i mniej jest chętnych do licytacji o konkretne miejsce reklamowe. Oczywiście w przypadku obleganych, atrakcyjnych reklamowo stron ceny te mogą być wyższe niż średnia.

Jakie rodzaje reklam można wyświetlać?

Obecnie można wyświetlać kilka typów reklam tj.:

  • reklamy tekstowe
  • reklamy graficzne
  • reklamy aplikacji / treści cyfrowych
  • reklamy WAP na telefon komórkowy

Reklama tekstowa to po prostu tekst wyświetlany w boksie reklamowym. Reklama graficzna to standardowy sposób wykorzystania tej przestrzeni.

Reklama może być statyczną grafiką albo może być animowana.

W galerii reklam znajdziemy kilkanaście styli do zrobienia prostej animowanej reklamy w kilku rozmiarach.

Gdy zlecimy wykonanie grafiki do reklamy warto pamiętać o standardowych rozmiarach reklamy.

Jest ich kilka. Najważniejsze i najpopularniejsze z nich to 336×280, 300×250, 728×90, 300×600 oraz na urządzeniach mobilnych 320×100.

Do czego używać reklam w sieci reklamowej?

Można ich używać np. do ekspozycji marki, konwersji na sprzedaż, czy do dowolnych innych celów. Korzystając z sieci reklamowej Google zyskujemy ekspozycję w zupełnie nowych miejscach w sieci przy minimum wysiłku względem odpalenia reklamy w wyszukiwarce Google.

Chociaż podstawową reklamę można uruchomić samemu, to docelowo warto powierzyć to specjalistycznej firmie, która przygotuje animowane, przyciągające uwagę bannery i zoptymalizuje kampanię, aby przynosiła najlepsze rezultaty.


Tomasz Smykowski
Tomasz Smykowski - fascynuję się social media od dawna. W 2007 roku porzuciłem pracę programisty i redaktora, by zająć się social media marketingiem zawodowo. Jeśli interesujesz się marketingiem, to pewnie będziesz stałym czytelnikiem.

Google Adwords



Darmowe treści od Websoul
Chcesz dostawać za darmo artykuły, case'y, raporty i promocje od Websoul? Zapisz się na nasz newsletter:

Masz pytanie?
Zadzwoń teraz:
523 070 660
Od poniedziałku do piątku: 8-16

Albo napisz: kontakt@websoul.pl

Przewiń do góry


Inline
Inline