Reklama w social media cz. 2 – LinkedIn

Tomasz Smykowski
03.01.2015
Agencja Social Media Websoul CEO - F

Dowiedz się jakie są możliwości reklamy w social media. W tej części na temat LinkedIn.

W poprzedniej części opisałem możliwości reklamy na Facebooku.

Reklama LinkedIn

Na LinkedIn polskie firmy mogą reklamować się od niedawna. To sieć profesjonalistów podobna do GoldenLine, gdzie wielu przedsiębiorców i pracowników z mniejszych i większych firm ma swoje konta.

Typy reklam

Kampania reklamowa na LinkedIn może służyć promowaniu wpisu jak i być standardową reklamą display.

Jeśli chodzi o drugi typ, czyli reklamę display tworząc reklamę ustalamy jej język (na liście jest już język polski).

Następnie wskazujemy adres docelowy, nagłówek i treść reklamy oraz grafikę (mała ikona).

Wpisy reklamowe wyglądają następująco:

Możemy również wskazać stronę na LinkedIn, którą chcemy promować.

Aby reklamować wpis należy założyć na LinkedIn profil firmy.

Targetowanie

Reklama może być targetowana do odbiorców z dokładnością do kraju (na liście jest Polska).

Możemy wskazać określone cechy osób, którym będzie wyświetlać się reklama tj.:

  • miejsce zatrudnienia (nazwa firmy)
  • branża miejsca zatrudnienia
  • wielkość zatrudniającej firmy
  • stanowisko według nazwy
  • stanowisko według typu np. kadra zarządzająca, albo księgowość
  • stanowisko według poziomu np. praktykant, menadżer, właściciel, dyrektor itp.

Dodatkowo możemy zawęzić grupę według:

  • ukończonej szkoły
  • dziedziny studiów
  • wykształcenia
  • umiejętności
  • przynależności do określonej grupy
  • płci
  • wieku

Dosyć precyzyjne targetowanie powoduje, że możemy zawęzić reklamę targetowaną np. na Polskę (1,6mln osób) do mniejszej grupy.

Płatności

Na LinkedIn ustalamy maksymalną kwotę jaką jesteśmy w stanie zapłacić za kliknięcie reklamy. Minimalna wartość to 2 Euro (ok. 8 zł.). Właśnie tyle kosztuje najmniej cena kliknięcia reklamy. Następnie ustalamy budżet, który nie może wynosić mniej niż 10 Euro czyli ok. 43 złote dziennie. W zależności od targetowania kwota ta może nie być wykorzystywana w całości.

Na LinkedIn za kampanie płacimy kartą MasterCard albo Visa.

 


Tomasz Smykowski
Tomasz Smykowski - fascynuję się social media od dawna. W 2007 roku porzuciłem pracę programisty i redaktora, by zająć się social media marketingiem zawodowo. Jeśli interesujesz się marketingiem, to pewnie będziesz stałym czytelnikiem.

Reklama LinkedIn



Darmowe treści od Websoul
Chcesz dostawać za darmo artykuły, case'y, raporty i promocje od Websoul? Zapisz się na nasz newsletter:

Masz pytanie?
Zadzwoń teraz:
523 070 660
Od poniedziałku do piątku: 8-16

Albo napisz: kontakt@websoul.pl

Przewiń do góry


Inline
Inline