Reklama Gillette wywołuje oburzenie wśród mężczyzn – dlaczego?

Tomasz Smykowski
05.02.2019
Agencja Social Media Websoul CEO - F

Spotów reklamowych jest mnóstwo – jedne niemal od razu trafiają do odbiorcy, inne wywołują mnóstwo kontrowersji. Stworzenie dobrej reklamy nie należy do zadań najprostszych, aczkolwiek poczucie dobrej estetyki i smaku winno być na pierwszym miejscu. Dlaczego zatem, jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek, wzbudziła swoją reklamą oburzenie?

Reklama Gillette wywołuje oburzenie wśród mężczyzn - dlaczego?

 

Spot reklamowy „We Believe: The Best Man Can Be” firmy Gillette porusza problem nieodpowiednich męskich zachowań. Piętnuje m.in.

  • przemoc,
  • obojętność na agresję,
  • dyskryminację kobiet.

Nawołuje do zmiany złych wzorców i dawania dobrego przykładu dzieciom. Reklama wywołała jednak sporo kontrowersji i podzieliła widzów.

Przeciwnicy i obrońcy

Wśród komentarzy męskiej części widowni dominuje oburzenie treścią klipu. Odbiorcy zarzucają Gillette uogólnianie problemu, a nawet wyprowadzanie zwyczajnego ataku na mężczyzn. Niektórzy widzowie zachęcają też do bojkotu marki. Zdaniem obrońców, reklama Gillette porusza ważne dla społeczeństwa tematy, a jej przekaz jest uniwersalny – nie ma formy ataku, tylko zachęty do poprawy zachowań.

Reklama Gillette

Opinie na temat spotu są podzielone. Nawołując do zmiany postępowania, Gillette uderzyło jednak w swoich odbiorców bezpośrednio. Reklama ma obecnie ponad 25 milionów wyświetleń na portalu YouTube i ponad milion kciuków w dół. Wiele wskazuje zatem na to, że Gillette zaliczyło marketingowy strzał do własnej bramki.

Jeśli chcesz zlecić prowadzenie profesjonalnej kampanii reklamowej, która zostanie dostosowana do Twoich potrzeb i oczekiwań, napisz do nas na kontakt@websoul.pl


Tomasz Smykowski
Tomasz Smykowski - fascynuję się social media od dawna. W 2007 roku porzuciłem pracę programisty i redaktora, by zająć się social media marketingiem zawodowo. Jeśli interesujesz się marketingiem, to pewnie będziesz stałym czytelnikiem.

Firma PR Prowadzenie firmy Reklama



Darmowe treści od Websoul
Chcesz dostawać za darmo artykuły, case'y, raporty i promocje od Websoul? Zapisz się na nasz newsletter:

Masz pytanie?
Zadzwoń teraz:
523 070 660
Od poniedziałku do piątku: 8-16

Albo napisz: kontakt@websoul.pl

Przewiń do góry


Inline
Inline