Posty na Facebooka – 82 pomysły

Tomasz Smykowski
, 29.01.2015
Agencja Social Media Websoul CEO - F

Nie masz pomysłu na posty na Facebooka? Zainspiruj się naszymi propozycjami!

Co napisać na profilu firmowym (fanpage’u) na Facebooku? Jeśli brakuje Ci pomysłów na 365 dni w roku to dobre miejsce, aby znaleźć inspirację.

geralt / Pixabay

geralt / Pixabay

Poznaj nasze propozycje wpisów na fanpage’a:

1. Co się dzieje w firmie?

Dowiedz się, co dzieje się w firmie. Może szukacie nowego pracownika? Zdobyliście nowego klienta? Pracownik zdobył nowy certyfikat? A może po prostu kupiliście nowe biurko? Jeśli możesz dołącz do wpisu zdjęcie. Ludzie uwielbiają informacje z wewnątrz firmy, zaproś ich do środka i pokaż co się dzieje.

Przykład:

2. Link do wpisu na blogu

Opublikowałeś/aś nowy wpis na blogu albo zrobił to Twój współpracownik? Wrzuć link na fanpage. Powinien on być opatrzony dobrą grafiką. Zapytaj się fanów co sądzą o poruszanym temacie. A może coś szczególnie zainteresowało Cię we wpisie? Podziel się tym z fanami. Rozpocznij dyskusję na wskazany temat.

Przykład:

3. Zabawne zdjęcie

W każdej firmie pracownicy wysyłają sobie zabawne zdjęcia przez mejla, Facebooka albo inną metodą. A nawet jeśli nie, to można znaleźć zabawne zdjęcia w Internecie. Najlepiej gdy zdjęcia są jakoś powiązane z branżą, w której działasz, ale niekoniecznie. Humor to przecież rzecz uniwersalna.

Przykład:

4. Film wideo

Nie każda firma produkuje firmy na potrzeby swojego marketingu. Jednak zawsze może się zdarzyć, że jest jakieś nagranie zrobione z realizacji, czy występu. Odrobina obróbki graficznej i film może być gotowy do pokazania światu na Facebooku. Ostatnio Facebook wyświetla podgląd filmów bez kliknięcia, więc tym bardziej warto wrzucać tam nagrania. Film można wrzucić też na YouTube, a później udostępnić na Facebooku, przez co jest promowany w dwóch miejscach na raz.

Przykład:

5. Aktualności branżowe

Co dzieje się w Twojej branży? Zmieniły się regulacje prawne? Pojawiły się nowe produkty? Nowe rozwiązania? Każdy śledzi takie informacje na potrzeby własnej firmy. Możesz odkryć, że udostępnienie takiej informacji wzbudzi zainteresowanie fanów, którzy inaczej nie mogliby łatwo dotrzeć do tej informacji.

Przykład:

6. Zadaj pytanie

Pytania mogą dotyczyć firmy, produktów, bieżących wydarzeń albo tematów ogólnych. Na przykład zapytaj się co fani sądzą o nowym produkcie, albo czego by oczekiwali od wprowadzanego na rynek przez Twoją firmę rozwiązania. Dowiedz się, jak oceniają występy naszych skoczków, albo jak chronią się przed przeziębieniem. Każde pytanie jest dobre jako początek dyskusji na Twoim fanpage’u.

Przykład:

7. Zagadka

Czy wiesz coś o swoim produkcie albo branży, czego nie wie nikt inny? Może to być jakaś ciekawostka, która jest znana w branży i bawi każdego, kto ją pozna. Znajdź ją i przygotuj zagadkę na jej temat. Sprawdź czy fani wiedzą jakie jest rozwiązanie, a gdy każdy przedstawi swoją propozycję wskaż poprawną odpowiedź.

Przykład:

8. Konkurs na tablicy

Konkursy na tablicy mogą być przeróżne. Można powiązać konkurs z zagadką, albo poprosić fanów o własną inicjatywę. Np. zrobienie zdjęcia albo wymyślenie zabawnego opisu do zdjęcia, które wrzucisz na fanpage.

Przykład:

9. Link do partnera biznesowego

Masz partnera biznesowego, z którym wiążą Cię dobre relacje? Udostępnij jego wpis na swojej tablicy. Nie tylko zyskasz jego wdzięczność, ale też pokażesz, że zależy Ci na budowaniu dobrych relacji B2B. Dla fanów to będzie również sygnał, że polecasz dobrą, sprawdzoną firmę. Tak samo linkuj do mediów, które piszą o Twojej firmie.

Przykład:

10. Uzupełnij puste pole

To nadal atrakcyjna forma zadawania pytań. Polega na takim ułożeniu pytania, aby było stwierdzeniem z wykropkowanym miejscem na wstawienie odpowiedzi. Na przykład: „Moja ulubiona aplikacja na Androida to ___________”. Coś jest w tej białej kresce, co motywuje ludzi do jej wypełnienia.

Przykład:

11. Oficjalne zdjęcia

Wrzuć na profil zdjęcie produktu, pracownika, biura, albo wydarzenia firmowego. Nie musi być aktualne. Może być to wspomnienie wydarzenia, które miało miejsce tydzień temu albo rok temu. Nie każdy musiał je widzieć wcześniej.

Przykład:

12. Nieoficjalne zdjęcia

Zrób koledze zdjęcie jak je makaron. Uchwyć pracownika laboratorium, który trzyma w jednej ręce fiolkę z chemikaliami, a w drugiej trzyma kanapkę. No dobrze, nie wszystkie nieoficjalne zdjęcia nadają się do publikacji, ale z pewnością są takie, które są zabawne i nadają się na Facebooka. Fani to też ludzie. Docenią to.

Przykład:

13. Podziękuj za dotychczasową współpracę

Współpracowałeś kiedyś z inną firmą jako nabywca, sprzedawca, usługobiorca albo usługodawca? Relacje były dobre? Przypomnij o tym i podziękuj firmie na Facebooku. To zawsze coś pozytywnego, co pozwoli przypomnieć się i pokazać, że zależy Ci na długofalowych, dobrych relacjach.

14. Studium przypadku

Fani niekoniecznie chcą wiedzieć jak działa Twoja firma, albo jaki jest cennik na następny rok. Mogą za to chcieć wiedzieć jak wyglądała przygoda innych klientów Twojej firmy. Jeśli masz na stronie dział z case studies, wrzuć link do jednego z nich. Jeśli nie masz – może warto taki dział przygotować, albo wrzucić case bezpośrednio na Facebooka.

Przykład:

15. Zniżka za zameldowanie

Zaoferuj fanom zniżkę albo prezent za zameldowanie się na Facebooku w siedzibie firmy. Gdy fan przyjdzie do sklepu czy firmy pokaże na Facebooku, że się zameldował. W zamian otrzyma upominek lub zniżkę. Nie tylko zdobędziesz więcej zameldowań, ale zachęcisz fanów do faktycznego odwiedzenia firmy.

16. Ciekawa strona internetowa

Korzystasz regularnie z jakieś strony internetowej, która może przydać się Twoim fanom? Może to być proste narzędzie do przeliczania walut, albo coś bardziej złożonego jak księgowość elektroniczna online. Podziel się linkiem z fanami.

17. Stwórz wydarzenie

Czy niedługo odbędzie się konferencja, szkolenie online, offline albo otwarcie nowego biura? Utwórz wydarzenie na Facebooku i zobacz co się stanie. Możesz dołączyć do tego promocję np. zniżkę albo prezent dla osób, które zjawią się na wydarzeniu. Aktualizuj wydarzenie o informacje z nim powiązane, aby dostawały je osoby, które się na wydarzenie zapisały.

Przykład:

18. Tematy kontrowersyjne

Publikowany wpis nie musi kierować do grzecznego artykułu. Równie dobrze może sprawiać, że społeczność rozgrzewa się do czerwoności. Oczywiście, bez przesady, ale kontrowersyjne tematy zawsze prowadzą do ciekawych dyskusji.

Przykład:

19. Ciekawa aplikacja

Czy istnieje aplikacja na komputer, telefon albo tablet, która przyda się Twoim fanom? Zamiast zlecać pisanie takiej aplikacji, co zajmie parę miesięcy, po prostu znajdź wśród milionów aplikacji taką, która może być przydatna. Podziel się linkiem z fanami na fanpage’u.

Przykład:

20. Poradnik na temat życia

Wszyscy mają w życiu podobne problemy. Na przykład jak jeść zdrowo, zmotywować się do ćwiczenia albo czy kupić szalik czy komin. No dobrze, nie wszyscy mają takie problemy. Jednak większość ma podobne np. jak rozdzielić pracę od życia prywatnego. Zawsze dobrze przyjmowane są linki do artykułów na takie tematy.

Przykład:

21. Rozdaj nagrody

Każda firma posiada różne produkty, które może przeznaczyć na nagrody. Mogą być to długopisy firmowe albo krówki reklamowe. Nagrody takie można rozdać za jakieś proste zadania np. podzielenie się opinią na temat Twojej firmy albo zostawienie adresu e-mail, abyś mógł w przyszłości fanom wysyłać ciekawe oferty.

Przykład:

22. Statystyki

Czy 20% firm w branży generuje 80% sprzedaży? Czy rynek na Twoje usługi rośnie według najnowszych badań dramatycznie szybko? Podziel się statystykami z fanami, dodaj link do źródła.

Przykład:

23. Zalinkuj do dyskusji

Nie trzeba wzbudzać dyskusji samemu na fanpage’u. Jeśli znajdziesz podczas szukania inspiracji w sieci ciekawą konwersację wrzuć link na fanpage. Może to być link do grupy dyskusyjnej na Facebooku albo do zewnętrznego forum.

Przykład:

24. Dobre zdjęcie z zewnątrz

Dobre zdjęcia znajdziesz przez Google, Instagram, Pinterest, Flickr. W sieci jest mnóstwo zdjęć na licencji pozwalającej na ich udostępnianie przy zachowaniu autorstwa pracy. Gdy znajdziesz takie zdjęcie wrzuć je na fanpage i opatrz odpowiednią adnotacją.

25. Ciekawa książka

Czytałeś ostatnio ciekawą książkę związaną w jakiś sposób z tym co robisz w firmie? Udostępnij informację o niej fanom, napisz parę słów o niej. Podziel się swoją opinią i tym, co najbardziej Cię w książce zainteresowało.

Przykład:

26. Zacznij dyskusję

Dobrze jest śledzić serwisy newsowe, aby znaleźć ciekawe, powszechnie omawiane tematy. Mogą one być inspiracją dla dyskusji, które zaczniesz na Twoim fanpage’u. Dobrze jest też śledzić inne fanpage tematyczne i branżowe, oraz grupy dyskusyjne. Również w nich znajdziesz inspirację do rozmów na Facebooku. Przedstaw temat fanom i zapytaj o ich zdanie.

Przykład:

27. Znajdź wzmianki o firmie

Przeszukaj Internet. Może ktoś gdzieś coś mówi o Twojej firmie? Udostępnij link i opis tej sytuacji. Nic tak nie zachwyca fanów jak link do kogoś, kto na neutralnym gruncie zachwala Twoją firmę.

28. Poleć inny fanpage

Czy jest na Facebooku inny fanpage, który może zainteresować Twoich fanów, a jednocześnie nie jest prowadzony przez konkurencję? Wrzuć link i zachęć fanów do jego śledzenia. Jego administratorzy mogą odwdzięczyć się tym samym.

29. Ankieta

Wprowdzasz nowy produkt na rynek? Wdrażasz nową wersję strony? Zapytaj się fanów o opinię na temat określonej funkcjonalności, ich potrzeb i opinii. Przygotuj ankietę z gotowymi do wyboru odpowiedziami, albo pozwól fanom dodawać własne odpowiedzi.

Przykład:

30. Podsumowanie roku

Jaki wpis na blogu był najciekawszy np. w skali roku? Który produkt był hitem poprzedniego lata? Udostępnij informację z wyjaśnieniem kryterium wyboru i możliwych przyczyn (tła wydarzenia).

Przykład:

31. Podsumowanie tygodnia

Tak samo jak podsumowanie roku można zrobić podsumowanie tygodnia. Wybrać najciekawsze wpisy, tematy, artykuły, produkty i zrobić zestawienie dla osób, które nie śledzą na bieżąco fanpage’a (albo nie zawsze wyświetlają im się wszystkie posty).

32. Opinia pracownika

Pójdź do pracownika w firmie. Dowiedz się czym się dzisiaj zajmuje, co go ostatnio zainteresowało i co by chciał przekazać fanom. Przygotuj notkę i wrzuć na fanpage.

33. Rozwiązanie sytuacji

Co zrobić jeśli ktoś spamuje fanpage? Albo w jaki sposób zareagować, gdy syn opuszcza lekcje? Wymyśl jakąś sytuację zainspirowaną np. forami dyskusyjnymi i zadaj pytanie jak fani by postąpili. Sytuacja musi być dosyć konkretnie przedstawiona, tak aby każdy mógł się w nią wczuć. Czym więcej szczegółów (nawet trochę ubarwionych podasz) tym lepiej.

34. Poradnik

Kim są Twoi fani? Jeśli jest to na przykład grupa właścicieli małych firm, a Ty produkujesz kalendarze ścienne, nie musisz ograniczać się do pisania o kalendarzach. Zastanów się czym zajmują się na codzień właściciele małych firm? Z jakimi problemami się zmagają? Co ich interesuje? Może zmiany na rynku walut? Zmiany prawa? Albo to, jaka powinna być idealna temperatura w biurze (ten pomysł już zarezerwowałem). Udostępnij link do artykułu zewnętrznego poruszającego ten temat.

Przykład:

35. Mem

Udostępnij mem. Jest to charakterystyczna grafika, która jest masowo udostępniania przez ludzi w sieci. Stworzenie własnego memu wymaga czasu i nie zawsze może okazać się skuteczne. Dlatego jeśli nie masz naprawdę dobrego pomysłu, znajdź dobry mem w sieci.

36. Komiks

Dilbert to nie jedyny komiks, który wart jest uwagi. W sieci powstają setki przeróżnych komiksów od tematów ogólnych po branżowe. Znajdź taki i wrzuć na fanpage’a. Oczywiście upewnij się, że masz zgodę autora.

37. Zestawienie artykułów

Zbierz 10 gorących artykułów dotyczących Twojej branży i udostępnij do nich linki w jednym wpisie z krótkim opisem każdego linku.

38. Najlepsze produkty

Jeśli posiadasz sklep z zabawkami dla dzieci sprawdź, które sprzedają się najlepiej. Opublikuj listę na fanpage’u. Tak samo w innych branżach. Jeśli posiadasz serwis newsowy albo bloga udostępnij najciekawsze / najpopularniejsze wpisy na Facebooku.

39. Przerwy w pracy

Jeśli z powodu przeprowadzki albo długiego weekendu Twoja firma będzie nieczynna poinformuj o tym fanów z wyprzedzeniem. W ten sposób unikniesz niepotrzebnych frustracji, a jednocześnie pokażesz, że fanpage jest miejscem, gdzie znajdą informacje z pierwszej ręki.

40. Cytat

W sieci jest mnóstwo ciekawych, motywujących, inspirujących albo zabawnych cytatów. Wybierz któryś, opatrz go grafiką i wrzuć na fanpage. Cytaty zawsze dobrze się sprawdzają jeśli chodzi o liczbę udostępnień i polubień. Jeśli cytat jest w formie graficznej (polecam) powinien mieć logo firmy gdzieś w rogu.

Przykład:

41. Rabaty

Będąc w sieci biznesowej możesz dowiedzieć się dużo wcześniej od fanów, że któraś firma, niebędąca konkurencją, zaczęła właśnie oferować jakieś zniżki. Poinformuj o tym fanów dając link do miejsca, gdzie mogą skorzystać z promocji.

Przykład:

42. Dalekie powiązanie

To dosyć trudna, ale bardzo atrakcyjna metoda na ciekawy wpis. Na jednej ręce trzymasz swoją firmę i jej bardzo wąską branżę, na drugiej świat, który interesuje się zupełnie czym innym np. tym co się stanie z bohaterem popularnego właśnie serialu. Znajdź sposób na powiązanie tych dwóch światów. Robią to doskonale dziennikarze pisząc artykułu typu „Czego o prowadzeniu firmy uczy nas serial Game Of Thrones”.

43. Odpowiedz na często zadawane pytanie

Fanpage bardzo dobrze służy jako wsparcie klienta. Jeśli dobrze go prowadzisz, coraz więcej osób będzie chętnie dopytywało się o produkty i usługi tą drogą. Raz na jakiś czas opublikuj informację o często zadawanym pytaniu i obszernie objaśnij sprawę. W ten sposób nie będziesz musiał ciągle odpowiadać na te same pytania, a raz przygotowana odpowiedź rozwieje wątpliwości innych klientów. Pomocne przy uzyskaniu takich pytań jest regularne rozmawianie z pracownikami działu obsługi klienta i wsparcia technicznego.

44. Działanie charytatywne

Zachęć fanów do oddania krwi, wpłacenia pieniędzy na schronisko, podania numeru Organizacji Pożytku Publicznego na rocznym PIT-cie. Pomożesz innym korzystając z uwagi jaką poświęcają fanpage’owi Twoi fani.

45. Podziel się przewidywaniami

Napisz jakie są Twoje przewidywania wobec nadchodzących wydarzeń. Na przykład, kto wygra najbliższy mecz? Albo jak myślisz, kiedy przyjdzie wiosna? Taki wpis może wzbudzić zaskakującą aktywność fanów.

46. Wpisy sezonowe

Wiele firm pamięta o tym, żeby życzyć fanom wszystkiego najlepszego na Święta Bożego Narodzenia. Są jednak też inne święta, do których można nawiązać we wpisach. Można również nawiązać do pory roku, zmian pogodowych, czy sezonów np. zmiany opon na zimowe albo sezonu poszukiwania celu podróży wakacyjnej (przypada on na okres od stycznia!).

Przykład:

47. Zalinkuj do innych stron społecznościowych

Zazwyczaj firmy posiadają konta na innych serwisach społecznościowych niż Facebook. Możesz zaprosić fanów do polubienia firmy na Instagramie, Ello czy Snapchacie. Ktoś kto spędza tam więcej czasu będzie miał wygodę otrzymywania informacji z Twojej firmy bez wchodzenia na Facebooka.

48. Daj rabat fanom

Możesz umieścić na fanpage’u informację o rabacie na tablicy albo w postaci tzn. „oferty”. Niech fani otrzymają coś za to, że aktywnie śledzą Twój fanpage.

Przykład:

49. Prawda czy fałsz?

Opisz hipotetyczną sytuację opartą na prawdziwych wydarzeniach, która miała zaskakujący skutek. Powinna być ona mało znana fanom. Zapytaj się czy myślą, że to prawda czy fałsz.

50. Opublikuj zapowiedź

Dobre planowanie to podstawa tworzenia zapowiedzi. Zanim opublikujesz wpis, zapowiedz go na fanpage’u. Tak samo zrób z produktami, które wejdą na rynek. Niech informacja będzie trochę owiana tajemnicą. Niektóre zapowiedzi notują kilkukrotnie większą oglądalność niż faktyczny materiał. Ta szokująca statystyka pokazuje, jak bardzo chętnie lubimy zaglądać „przez dziurkę od klucza”. A dla Twojego fanpage’a to nowy zasięg.

Przykład:

51. Pokaż coś w trakcie budowy

Jesteś mechanikiem samochodowym? Pokaż jak wygląda samochód w trakcie naprawy. Przeprowadzasz się do nowej siedziby? Pokaż jak wygląda zanim zostanie wykończona. Wierz mi lub nie, ale ludzie uwielbiają tego typu treści. Możesz sobie pomyśleć – opublikuję jak będzie gotowe. Owszem – wtedy też warto opublikować zdjęcia, ale zdjęcia „przed” są równie, jeśli nie bardziej atrakcyjne dla fanów. Szczególnie jak później będą mieli porównanie z końcowym efektem.

52. Poleć branżowego guru

Czy w braży, w której działasz jest ktoś, na czyim zdaniu polegasz? Jeśli tak, poleć go fanom. Będą mogli przez to również zacząć go śledzić i lepiej zrozumią motywacje i jakość, do której dąży Twoja firma.

53. Ciekawy komentarz

Czy w ostatnim czasie ktoś z fanów umieścił ciekawy komentarz na Facebooku? Zadał sobie dość trudu na kilka akapitów tekstu? Dostałeś ciekawego mejla? A może ktoś skomentował wpis na blogu wnosząc coś do dyskusji? Umieść tą treść z linkiem, aby wynagrodzić tą osobę i zaznajomić z tematem innych fanów. Jeśli to był mejl możesz potrzebować zgody autora.

54. Porady

Udostępniaj co jakiś czas porady dla Twoich fanów. Najlepiej robić to numerując kolejne rady, tak aby fani wiedzieli, że mogą przejrzeć wcześniejsze wpisy i znaleźć inne ciekawe wskazówki.

Przykład:

55. Podpatrz konkurencję

O czym pisze konkurencja? Co się u nich dzieje? Może znajdziesz tam inspirację. Nie chodzi jednak o prymitywne kopiowanie pomysłów, ale o znalezienie czegoś, co można zrobić lepiej, albo zrobić coś, co konkurencja przeoczyła. Może wpadniesz na pomysł ciekawej dyskusji?

56. Udostępnij prezentację

Każda firma generuje w ciągu roku dziesiątki, jeśli nie setki prezentacji. Przejrzyj je i wybierz takie, które nadają się do publikacji. Niech zapracują na siebie zamiast siedzieć zakurzone gdzieś na dysku Twojego komputera. Prezentacje można wrzucić np. na Slideshare, a później udostępnić na Facebooku. Będą przez to promować firmę w dwóch miejscach na raz.

57. Użyj ponownie treści

Znajdź stary wpis na blogu, albo na fanpage’u. Udostępnij go jeszcze raz z informacją kiedy powstał, z jakiej okazji i jak sytuacja się zmieniła. Zmiany w firmie z pewnością zainteresują fanów. A ponieważ treść jest już gotowa – nie musisz jej wymyślać od nowa.

58. Okrągła liczba fanów

Czy zgromadziłeś już 1 000 fanów? A może już 5 000? Zawsze można zrobić okazjonalną grafikę i podziękować fanom za śledzenie profilu społecznościowego na Facebooku.

Przykład:

59. Rozdaj darmowego e-booka

Jeśli masz bloga i rozbudowaną stronę internetową masz dobre podstawy, żeby przygotować ciekawego e-booka dla swoich fanów. Gdy zostanie rozdany za darmo fanom będzie formą podziękowania za ich aktywność. Jednocześnie z rozdawaniem e-booka możesz zbierać ich mejle w celu przesyłania im ofert i innych darmowych treści.

60. Zagadaj do guru / innej firmy

Napisz jako fanpage do guru albo innej aktywnej firmy na Facebooku. Pamiętaj, aby mieć ciekawy temat do poruszenia, który zaangażuje guru / inną firmę i ich fanów.

61. Kliknij „lubię to” jeśli…

Wymyśl zabawne stwierdzenie i zachęć do polubienia jeśli fan uważa, że odnosi się również do niego. Na przykład: „Kliknij lubię to, jeśli lubisz piątek”, albo coś bardziej kreatywnego.

Przykład:

62. Polub, udostępnij, skomentuj

Wpisy te bywają popularne na niektórych fanpage’ach. Polegają na poproszeniu fana do polubienia jeśli zgadza się z tezą A, udostępnienia, jeśli z tezą B itd.

63. Przejrzyj statystyki

Zobacz statystyki fanpage’a. Przejrzyj Google Analytics, Webmaster Tools i inne narzędzia w poszukiwaniu popularnych treści, tematów, fraz. Mogą one być dobrym początkiem do przygotowania nowej treści na interesujące fanów tematy.

64. Nietypowe zastosowanie

Czy Twoich produktów można użyć w nietypowy sposób? A może ktoś wykorzystuje podobne rozwiązania jak Twoje w zupełnie niespodziewanych obszarach? Np. używa tableta jako deski do krojenia? To zawsze coś co zaintryguje fanów i nie pozostawi ich obojętnych.

65. Nietypowy dzień

Każdy dzień w kalendarzu jest przypisany jakiemuś celowi. Mamy dzień walki z nadwagą i dzień czerwonych skarpetek. Zajrzyj do kalendarza „świąt” nietypowych i napisz coś o tym dniu.

66. Zdjęcia z wydarzenia

Zrób afterparty na Facebooku. Po targach, prezentacji, szkoleniu albo występie artystycznym udostępnij zdjęcia na Facebooku. Jeśli to możliwe, oznacz osoby na zdjęciu, aby zyskać dodatkową promocję.

Przykład:

67. Zapytaj się fanów

Zapytaj się fanów, co by chcieli widzieć na fanpage’u. Oczywiście większość odpowie, że promocje, zniżki i rabaty. Ale nawet jeśli, to dopytaj, jakie produkty ich najbardziej interesują, w jakiej formie chcieliby móc skorzystać z promocji itd. To może dać niezły wgląd w oczekiwania klientów, a także ułatwić organizację promocji i konkursów z atrakcyjnymi produktami i nagrodami.

68. Historia firmy

Znajdź zdjęcie szefa firmy, gdy był młody. Albo zdjęcie starego biura albo sklepu. Może nawet uda Ci się znaleźć jakiś stary szyld lub ulotkę pierwszego produktu lub usługi. Udostępnij ją na fanpage’u z adnotacją dot. daty i sytuacji, w której powstała.

69. Film wideo z YouTube

Poszukaj na YouTube filmów związanych z branżą. Może znajdziesz film pokazujący jak budowane są wieżowce, jeśli jesteś ich projektantem, a może po prostu znajdziesz coś ciekawego, motywującego, zabawnego lub inspirującego. Wrzuć to na fanpage’a.

70. Uzupełnij wydarzenia historyczne

Zdobądź fakty o historii firmy i zdjęcia je dokumentujące. Uzupełnij historię firmy na fanpage’u wstecz. W ten sposób fani będą mogli prześledzić losy firmy od początku jej istnienia. To jak długo firma działa na rynku ma duże znaczenie dla jej wiarygodności i marki.

71. Ogłoś krótkie szkolenie online

Stwórz wydarzenie na Facebooku i zaproś fanów na 1-godzinne, krótkie szkolenie online. Określ temat, jaki będziesz poruszać podczas szkolenia i jaki uczestnicy na nim skorzystają. Organizuj takie szkolenia regularnie.

Przykład:

72. Ogłoś sesję pytań i odpowiedzi

Zorganizuj wydarzenie za pomocą Facebooka i zaproś fanów do udziału. Są w sieci narzędzia do tworzenia spotkań przy użyciu kamerek wideo. Spotkania takie można nagrać i udostępnić innym fanom. W trakcie spotkania możesz odpowiedzieć na pytania fanów, a jeśli nie będziesz znał odpowiedzi ustalić, że przekażesz odpowiedzi później, na fanpage’u. To świetny sposób na angażowanie, oraz na uzyskanie wglądu w trudności jakie spotykają Twoich klientów.

73. Dzień z życia firmy

Widziałeś kiedyś serial „The Office”? Zabaw się w reportera i poświęć dzień na prześledzenie co dzieje się w firmie. Co kto robi? Czym się zajmuje? Porób zdjęcia. Przygotuj wpis o typowym dniu w Twojej firmie. Taki dzień może być inspiracją na wpisy na kolejny miesiąc.

74. Rocznica firmy

Czy minął kolejny rok odkąd powstała firma? Wrzuć zdjęcie na tą okazję i podziękuj klientom i fanom, że są z firmą.

Przykład:

75. Stwórz kolaż

Zbierz wiele grafik np. z jednego wydarzenia np. targów, albo z całego roku działalności firmy. Umieść taki kolaż na fanpage’u. Nie musisz w tym celu tworzyć nowych treści, ponieważ używasz już istniejących. W sieci są gotowe kreatory kolaży, także poświęcisz bardzo mało czasu, a fani dostaną nową, ciekawą grafikę.

76. Informacja o pracowniku

Wrzuć czasem link do informacji o szefie albo pracowniku w firmie. Napisz czym się zajmuje, w jakich sprawach można się z nim kontaktować. Może sam również będzie chętny podzielić się ciekawostką na swój temat.

Przykład:

77. Nowy pracownik

Jeśli firma zatrudniła nowego pracownika wrzuć informację na ten temat. Wrzuć jego zdjęcie, zakres kompetencji, doświadczenie. Napisz dlaczego ludzie w firmie są podekscytowani przyłączeniem jego do zespołu i jakie stoją przed nim wyzwania w najbliższym czasie.

78. Wrzuć opinię w postaci wideo

Poproś klienta o parę słów opinii na temat firmy wypowiedzianych do kamery i wrzuć nagranie na Facebooka. Możesz też spróbować poprosić o takie nagranie przez fanpage. Ponieważ wymaga to czasu, dobrze by było zaoferować klientom coś w zamian za poświęcony czas.

79. Historia z życia firmy

Podziel się anegdotą ze swojego życia, życia pracownika albo życia w firmie. Pokaż, że w firmie pracują zwykli ludzie, którym zdarzają się niezwykłe sytuacje. Najsłynniejsza seria takich wpisów dotyczy spraw z jakimi przychodzą ludzie do firmy odzyskującej dane. Firma ta publikuje najciekawsze historie. Historie te rokrocznie zyskują ogromną popularność i są znane w całym Internecie.

80. Zrób serię wpisów

Przygotuj wpisy na jeden określony temat i publikuj je cyklicznie np. przez miesiąc każdego dnia. Warto oznaczyć każdy wpis z tego cyklu liczbą i specjalnym tagiem, aby fani mogli łatwo odnaleźć całą serię. Za przykład posłużyć może cykl porad na określony temat.

81. Infografiki

Infografika to eleganckie zestawienie liczb i faktów w atrakcyjnej dla oka formie. Infografiki można znaleźć w sieci, albo stworzyć infografikę samemu (tj. zlecić komuś jej zrobienie). Ludzie lubią dobre infografiki. Najważniejsze o czym trzeba pamiętać: infografika musi prowadzić do konkretnej konkluzji, posiadać mnóstwo danych, ale nie za dużo i być atrakcyjna wizualnie. Udostępnienia to tylko kwestia czasu.

Przykład:

82. Podziękuj aktywnym fanom

Czy któryś z fanów często komentuje artykuły? A może któryś dopiero zaczął lajkować wpisy? Podziękuj mu za to. Możesz też podziękować firmom w stylu #FF znanego z Twittera. To tradycja polegająca na polecaniu kont innych użytkowników wartych śledzenia w każdy piątek. Obojętnie jaką formę zastosujesz podziękowanie sprawi, że fani poczują się docenieni.

 


Tomasz Smykowski
Tomasz Smykowski - właściciel Agencji Social Media Websoul. Projektant i programista aplikacji marketingowych, redaktor technologiczny, bloger. Specjalizuje się w social media marketingu od 2007 roku. Śledź Tomasz Smykowski na Facebooku:

Facebook dla początkujących



Darmowe treści od Websoul
Chcesz dostawać za darmo artykuły, case'y, raporty i promocje od Websoul? Zapisz się na nasz newsletter:

Masz pytanie?
Zadzwoń teraz:
664-779-129
Od poniedziałku do piątku: 8-16

Albo napisz: tomasz.smykowski@websoul.pl

Przewiń do góry


Inline
Inline