Pakowanie towarów Premium dla najbardziej wymagających klientów

Tomasz Smykowski
23.01.2020
Agencja Social Media Websoul CEO - F

Ostatnich kilka lat przyniosło olbrzymi rozwój branży e-commerce, co z kolei wpływa na rozkwit wielu różnych dziedzin życia i gospodarki. Sprzedaż online wymaga na przykład odpowiedniego zaplanowania magazynowania i logistyki dostarczenia towarów do klientów, a to natomiast ściśle wiąże się z odpowiednich pakowaniem paczek.


Wszyscy wiemy, że przesyłki powinny być odpowiednio zabezpieczane na czas transportu. Czy to jednak jedyne wymaganie, stawiane przed produktami kupowanymi w sklepach wysyłkowych? Coraz większa grupa przedmiotów, które możemy nabyć w sieci, należy do kategorii premium, wymagającej nieco innego przygotowania.

Luksusowy to znaczy jaki?

Określenie „towar luksusowy” najczęściej stosuje się w odniesieniu do ekskluzywnych wyrobów jubilerskich, perfum lub eleganckiej galanterii. Tak naprawdę klasa premium może występować w niemal wszystkich produktach – od żywności, aż do akcesoriów dekoracyjnych.
Polega ona po prostu na dostarczeniu jak najwyższej jakości, zazwyczaj w wyższej cenie, do szczególnie wymagających klientów. Liczy się zatem wykonanie, użycie trwałych materiałów, a także odpowiednie opakowanie.
W przypadku klasy premium opakowanie nie tylko zabezpiecza przed uszkodzeniami, ale również wpływa na estetykę całego produktu.

Pudełko – jak przykuć uwagę klienta?

Podstawowym sposobem na zapakowanie produktów jest użycie pudełek. Artykuły premium często najpierw umieszcza się w estetycznych pudełkach jednostkowych, a następnie dopiero wkłada do większego opakowania zbiorczego.
Opakowanie jednostkowe musi być przyjemne dla oka, subtelne, a przy tym komunikować, z jaką marką mamy do czynienia – powinny znaleźć się na nim logo oraz inne elementy identyfikacji wizualnej firmy, jak na przykład hasła reklamowe itp.
Równie ważne jest także główne opakowanie, czyli pierwsza rzecz, którą zobaczy klient po odebraniu paczki od kuriera. Musi być ono estetyczne, a przy tym trwałe, aby uchronić zawartość przed wstrząsami oraz uszkodzeniami mechanicznymi. Najczęściej stosuje się pudełka kartonowe z wysokiej jakości materiałów, których szeroki wybór oferuje sklep e-hurtownia-opakowan.pl.
Na powierzchni pudełka również powinny znaleźć się spersonalizowane nadruki firmowe, logotypy lub szereg innych informacji o marce.

Dodatki – wypełniacze i podziękowania

Samo pudełko to jednak nie wszystko. Wiele firm sięga również po inne elementy, sprawiające, że otwieranie paczki staje się wielką przyjemnością. Wnętrza opakowań dla zwiększenia bezpieczeństwa można bowiem wyłożyć ozdobnymi wypełniaczami, które dodają nieco koloru, a przy tym chronią cenną zawartość przed uszkodzeniami w transporcie.
Coraz popularniejsze staje się także dodawanie kartki z podziękowaniem za dokonanie zakupu. To miły gest, podkreślający, jak ważny dla firmy jest klient i jego dobre samopoczucie. Pomaga to budować dobre relacje oraz zwiększa prawdopodobieństwo, że zadowolony kupujący wróci do sklepu na nowe zakupy.

Zakupy online – poczuj się luksusowo

Sklepy online coraz chętniej otwierają się na grupę klientów, szukających najwyższej jakości. Pragnąc dostarczyć wszystko, co najbardziej wartościowe, sklepy online dbają o stosowanie pięknych i trwałych opakowań.
Wysokiej klasy materiały, z firmowymi nadrukami, podziękowania oraz czasem drobny prezent pozwalają budować dobry wizerunek firmy oraz stanowią praktyczną formę marketingu i promocji.

Artykuł sponsorowany


Tomasz Smykowski
Tomasz Smykowski - fascynuję się social media od dawna. W 2007 roku porzuciłem pracę programisty i redaktora, by zająć się social media marketingiem zawodowo. Jeśli interesujesz się marketingiem, to pewnie będziesz stałym czytelnikiem.

Facebook dla początkujących



Darmowe treści od Websoul
Chcesz dostawać za darmo artykuły, case'y, raporty i promocje od Websoul? Zapisz się na nasz newsletter:

Masz pytanie?
Zadzwoń teraz:
523 070 660
Od poniedziałku do piątku: 8-16

Albo napisz: kontakt@websoul.pl

Przewiń do góry


Inline
Inline