O której najlepiej publikować wpisy na LinkedIn?

Tomasz Smykowski
, 26.12.2018
Agencja Social Media Websoul CEO - F

Czas publikowania na LinkedIn jest bardzo ważny. Chcesz wiedzieć, o której najlepiej publikować wpisy na LinkedIn? Dowiesz się tego właśnie teraz.

O której publikować​ wpisy na LinkedIn

O tym, że obecność w mediach społecznościowych jest dziś obowiązkowa, jeżeli zależy nam na zaistnieniu na rynku, nie trzeba przekonywać chyba nikogo. Social media to najważniejszy kanał komunikacyjny. W przypadku biznesowego przeznaczenia (w szczególności B2B), obok Facebooka najważniejszy jest portal LinkedIn. To na nim profesjonaliści i specjaliści w swoich dziedzinach, wyszukują zdolnych kontrahentów. Chcesz znaleźć pracę/współpracę/zlecenia? Bądź aktywny na LinkedIn. Sprawdź jednak, kiedy jest najlepiej zamieszczać posty.

Linkedln to też marketing

Warto pamiętać o tym, że aktywność na LinkedIn ma charakter marketingowy. Publikując posty chcemy sprzedać swoją osobę, firmę, zaistnieć w świadomości potencjalnych kontrahentów. Każdy marketing musi być prowadzony z zachowaniem potrzeb i przyzwyczajeń dobrze sprofilowanej grupy odbiorców. Naszkicuj zatem swój target, swoją grupę docelową, sprawdź przyzwyczajenia jej członków i dostosuj do nich swoją aktywność.

Stawiasz na profesjonalistów

Jeżeli wybrałeś social media jakim jest Linkedln, można założyć, że twoją grupą docelową są specjaliści, profesjonaliści biznesowi. Zapewne poszukujesz pracy, pracowników lub kontrahentów, pragniesz stworzyć swój wizerunek jako profesjonalistę w swojej dziedzinie.

Należy założyć, że specjaliści obecni na rynku biznesowym ciężko pracują na tygodniu, a na weekendzie wypoczywają. Najlepiej zatem odpuścić sobotę i niedzielę jako dni aktywności na social media. Najpewniej, klikalność twojego posta nie będzie zbyt duża w tym czasie. Z tego samego powodu warto także zrezygnować z piątku. To dzień, w którym zazwyczaj pojawia się już zmęczenie tygodniem pracy, myśli o dniach wolnych i niechęć całym tym profesjonalizmem branżowym.

Poniedziałek to z kolei dzień, w którym często czeka nas dużo pracy. To również nie będzie najlepszy moment. Postaw zatem na wtorek-czwartek.

Godziny publikacji LinkedIn

Istotne są również godziny publikacji. Specjaliści śledzący trendy, polecają publikowanie treści w godzinach porannych, między siódmą, a dziewiątą, w porze obiadowej i wczesnym wieczorem (tu najlepiej wypadają godziny 19-21). Poranek w pracy to bardzo często przebudzenie się przy kawie, któremu towarzyszy przeglądanie social media. Pozwala na to również pora obiadowa. Z kolei wieczór, to czas spędzany w domu, kiedy jest dużo czasu na „sprawdzenie co w trawie piszczy”.

Podsumowując najlepiej jest publikować wpisy:

  1. Od wtorku do czwartku
  2. Między 7 a 9
  3. Około 12
  4. Między 19 a 21

Czym zachwycić kontrahentów na LinkedInie? Polecamy filmowanie dronem.

Jeśli jesteś zainteresowany/a prowadzeniem profesjonalnego konta prywatnego bądź firmowego na LinkedIn napisz na kontakt@websoul.pl.


Tomasz Smykowski
Tomasz Smykowski - fascynuję się social media od dawna. W 2007 roku porzuciłem pracę programisty i redaktora, by zająć się social media marketingiem zawodowo. Jeśli interesujesz się marketingiem, to pewnie będziesz stałym czytelnikiem. Śledź Tomasz Smykowski na Facebooku:

LinkedIn



Darmowe treści od Websoul
Chcesz dostawać za darmo artykuły, case'y, raporty i promocje od Websoul? Zapisz się na nasz newsletter:

Masz pytanie?
Zadzwoń teraz:
523 070 660
Od poniedziałku do piątku: 8-16

Albo napisz: kontakt@websoul.pl

Przewiń do góry


Inline
Inline