Nowe kupony rabatowe na Facebooku

Tomasz Smykowski
15.06.2013
Agencja Social Media Websoul CEO - F

Prowadzisz sklep internetowy i chcesz rozdawać kupony rabatowe na Facebooku? Dowiedz się jak.

Niedawno uruchomiliśmy nową wersję oprogramowania do kuponów rabatowych na Facebooku. Są przejrzystsze, łatwiejsze w użyciu i bardziej atrakcyjne wizualnie.

Jak stworzyć kupon rabatowy w 4 krokach?

Wdrożenie kuponów wygląda następująco:

  • ustalasz rabat jaki chcesz udzielić fanom
  • określasz warunki otrzymania rabatu (upselling, minimalna wartość zamówienia itp.)
  • określasz czas trwania promocji
  • określasz ile kuponów chcesz rozdać

Integracja z kodami rabatowymi w Twoim sklepie

Jeśli oprogramowanie Twojego sklepu internetowego pozwala na wygenerowanie kodów rabatowych przekazujesz je nam wraz z powyższymi informacjami, a my dodajemy do Twojego fanpage’a zakładkę z kuponami rabatowymi, tworzymy grafikę zakładki, grafikę kodu rabatowego i wczytujemy kody rabatowe.

Wsparcie dla sklepów bez obsługi kodów rabatowych

Jeśli nie możesz wygenerować kodów w swoim sklepie też nie ma sprawy. Wygenerujemy dla Ciebie określoną ilość kodów rabatowych i przekażemy je w porządku alfabetycznym, a w instrukcji dla klientów poinformujemy, żeby podali kod np. w polu na uwagi podczas składania zamówienia w Twoim sklepie. Kody rabatowe mogą być przesłane mejlem, albo pocztą tradycyjną.

Oto kilka cech charakterystycznych kodów rabatowych, które dla Ciebie wygenerujemy:

  • każdy kod rabatowy jest unikalny,
  • kod składa się z dużych liter i liczb,
  • wygenerowane kody są łatwe do odczytania i zapamiętania (np. BELEFO56).

Do generowania kodów używamy specjalnego algorytmu, który powoduje, że pierwsza część kodu jest łatwa do wymówienia, natomiast cyfry są umieszczone tylko na końcu kodu dzięki czemu nie mylą się z literami i podobnym zapisie (np. litera 0 oraz liczba o wyglądają całkiem podobnie).

Oprócz powyższego algorytmu możemy wygenerować każdy inny zestaw kodów o dowolnej długości, składający się z samych liter, samych liczb, albo ich kombinacji, z małych liter i dużych itp. w zależności od Twoich potrzeb.

Atrakcyjny graficznie kod rabatowy

Oto jak wygląda przykładowy kod rabatowy:

Po lewej stronie znajduje się ikona kodu rabatowego, poniżej kod rabatowy, po prawej stronie u góry produkt, którego dotyczy, a poniżej nazwa Twojego sklepu i oczywiście wartość kuponu.

Zadbaliśmy o to, żeby w pełni wykorzystać możliwości marketingowe jakie daje akcja rozdawania kuponów rabatowych.

Marketing mobilny

Klient może skopiować kod i zrealizować go na stronie. Ale to nie wszystko. Po prawej stronie znajduje się kod QR. Kod QR pozwala klientowi zeskanować kod swoim telefonem komórkowym i zrealizować w sklepie stacjonarnym. To bardzo wygodna forma pobierania kuponu, o wiele wygodniejsza niż przepisywanie ręczne kodu.

Rozdawanie kodów rabatowych znajomym

Drugą możliwością pobrania kodu jest jego wydrukowanie:

Kod rabatowy drukowany jest w takim samym rozmiarze jak widoczny na zakładce. Dzięki liniom przerywanym klient może wyciąć kod rabatowy z kartki A4 i udać się z nim do sklepu stacjonarnego. Co więcej: atrakcyjność kodu rabatowego powoduje, że klienci mogą kody rabatowe rozdawać swoim znajomym, jako prezent, albo rozpoznając, że mogą oni chcieć skorzystać z przedstawionej oferty.

Polecanie kodów rabatowych przez Facebooka

Oprócz powyższych możliwości tradycyjnej realizacji kodów zapewniliśmy wsparcie dla marketingu społecznościowego. Służą do tego opcje udostępniania i polecania kodu rabatowego. Pierwsza z nich powoduje otwarcie okna publikacji informacji o pobraniu kodu rabatowego na tablicy klienta:

Klient może sam napisać treść wpisu, który jest opatrzony grafiką kuponu rabatowego, jego opisem, nazwą firmy i opisem firmy. Indywidualny komentarz powoduje, że więcej znajomych klienta zainteresuje się kodami rabatowymi, natomiast pozostałe informacje wraz z linkiem do zakładki z kuponami rabatowymi pozwalają znajomym na szybkie zapoznanie się z ofertą i podjęcie decyzji o skorzystaniu z niej.

Druga opcja tj. polecanie pozwala wybrać z listy znajomych konkretne osoby, do których klient chce wysłać informację o ofercie:

Możliwość indywidualnego wyboru znajomych powoduje, że klient może bardziej starannie dobrać osoby, dla których, jak ocenia, oferta będzie atrakcyjna.

Zdobywanie lajków

Klient, tak samo jak jego znajomi, aby pobrać kupon rabatowy musi polubić fanpage. Jest to zgodny z regulaminem Facebooka i w pełni akceptowany przez serwis i zrozumiały przez jego użytkowników wymóg. Ponadto klient podaje swój adres e-mail, na który przesyłany jest kod rabatowy na wypadek gdyby zapomniał go zanotować:

Dla nas ma to podwójne znaczenie: po pierwsze fanpage zdobywa realnych fanów.

Wsparcie e-mail marketingu

Po drugie możesz uzyskać adresy e-mail do osób, które pobrały kody rabatowe. Możesz je więc wykorzystać w działaniach marketingowych, albo wczytać na listę newslettera. Oczywiście po uprzednim uzyskaniu zgody tych osób. W zależności od potrzeb możemy dodać zgodne z prawem pole wyrażenia zgody na wykorzystanie mejli w ustalonym celu, tak aby każdy pobierający kupon mógł wyrazić świadomą zgodę na utrzymanie ze sklepem takiej formy kontaktu.

Elastyczne zarządzanie kodami

Często jest tak, że oferujemy kody rabatowe na produkty, które są częścią asortymentu. Dlatego może się zdarzyć, że produkty wyczerpią się szybciej niż kody rabatowe. Z tego i wielu innych względów możemy w każdej chwili zawiesić akcję rozdawania kodów rabatowych, dodać więcej kodów jeśli okazały się strzałem w dziesiątkę, albo załadować nowe kody rabatowe na inny produkt. Odpowiednie zasady dotyczące dostępności kodów mogą być umieszczone w regulaminie promocji, dzięki czemu uczestnicy jej są w pełni poinformowani.

Raportowanie

Podczas akcji rozdawania kuponów ważne jest, aby na bieżąco śledzić postępy. Dlatego regularnie, co tydzień przesyłamy na Twój adres e-mail informację o tym, ile kodów rabatowych zostało pobranych, a ile jeszcze zostało do rozdania. Dzięki temu na bieżąco wiesz jak przebiega akcja i czy wystarczy kodów do końca. To ważne, bo pozwala zabezpieczyć się przed nadmierną ilością rozdanych kuponów, a także przed ich niedoborem w trakcie prowadzenia kampanii reklamowej akcji.

Dynamika

Kody rabatowe Websoul uwalniają Cię od wszelkich pośredników i niebezpieczeństw związanych z brakiem kontroli nad akcją rozdawania kuponów rabatowych. Masz pełną kontrolę i na bieżąco możesz reagować na potrzeby rynku oferując nowe, świeże kody rabatowe na pożądane produkty nawet co tydzień, albo nawet codziennie. Dzięki temu możesz w pełni wykorzystać wszystkie okazje sprzedażowe, jakie pojawiają się na horyzoncie, a do których większe firmy nie są w stanie dostosować się w krótkim czasie.

Kody rabatowe Websoul to idealne rozwiązanie dla małych i średnich firm, które chcą, aby fani zaczęli kupować ich produkty, a obecność na Facebooku bezpośrednio przekładała się na wzrost sprzedaży i odwiedzin strony internetowej sklepu albo odwiedzin sklepu stacjonarnego. Jeśli to jest to, czego szukasz, napisz do nas: kontakt@websoul.pl.

 

 


Tomasz Smykowski
Tomasz Smykowski - fascynuję się social media od dawna. W 2007 roku porzuciłem pracę programisty i redaktora, by zająć się social media marketingiem zawodowo. Jeśli interesujesz się marketingiem, to pewnie będziesz stałym czytelnikiem.

E-mail marketing Jak pozyskać fanów na Facebooku ? Kupony rabatowe na Facebooku Marketing mobilny Promocja na Facebooku



Darmowe treści od Websoul
Chcesz dostawać za darmo artykuły, case'y, raporty i promocje od Websoul? Zapisz się na nasz newsletter:

Masz pytanie?
Zadzwoń teraz:
523 070 660
Od poniedziałku do piątku: 8-16

Albo napisz: kontakt@websoul.pl

Przewiń do góry


Inline
Inline