Metody reklam, które najlepiej sprawdzają się w YouTube!

Tomasz Smykowski
03.02.2018
Agencja Social Media Websoul CEO - F

Kampanie na Youtube to ciekawy temat, przeczytajcie o tym w jaki sposób ustawiać kampanie, aby przynosiły one najskuteczniejsze efekty!

Youtube jest specyficzny, przede wszystkim powinieneś skupić się na reklamach, które są przydatne i użyteczne. W ten sposób widzowie oglądający Twoją reklamę będą mieli przynajmniej kontakt z Twoją marką, nawet jeśli jej nie śledzą. Dzięki temu zbudujesz relacje między marką a widzem. Skupiaj się na jednym przekazie w reklamie. W ten sposób pokażesz, że rozumiesz ich potrzeby i masz odpowiednie rozwiązanie. Ważne jest skupienie się na jednej podstawowej idei w każdej reklamie, która pokazuje odbiorcom, że rozumiesz ich potrzeby i masz odpowiednie rozwiązanie. Koncentruj się na dostarczeniu widzowi wartości, zastanów się, co robi Twój klient w momencie, gdy wpisuje pytanie w wyszukiwarce Youtube.

Prawidłowo dobrany moment na YouTube to ważna sprawa, przecież chcesz być przed swoimi kupującymi w odpowiadającym im cyklu zakupowym. Tylko skuteczna reklama YouTube będzie trafiać do każdej osoby tak, jak jej przekaz w prawdziwym życiu.

Przekaz

W tej kwestii staraj się, by był autentyczny do bólu, zupełnie jak w realnym życiu. Nie rób niczego, co zrobiłbyś, gdybyś rozmawiał z tą osobą w realu. Na przykład, jeśli w Twoim sklepie widzisz, że ktoś ciągle patrzy na parę butów do biegania na wystawie, możesz nawiązać z nim rozmowę, zapytać czy i jak długo trenuje. Może przygotowuje się na jakieś zawody? W ten sposób możesz poznać oczekiwania swojego klienta i doradzić mu kupno butów odpowiadające jego potrzebom. Tak samo możesz zrobić w reklamie online, dzięki danym od Google możesz wyświetlać reklamy, dostosowując je do rodzaju kupującego, tworząc strukturę reklam na wiele różnych sposobów.

Każda reklama powinna składać się trzech elementów:

1. Przyciągaj uwagę

Na YouTubie, przyciągasz uwagę widza w ciągu pierwszych pięciu sekund reklamy. Tak, masz pięć sekund, by ktoś z Tobą został, lub po prostu kliknął „Pomiń”. Musisz zastosować coś, co przyciągnie ich wzrok, coś niespodziewanego lub emocjonującego, oczywiście bez zbędnych sztuczek. Dalej powinieneś przedstawić siebie i swoją firmę/markę i co chcesz w ten sposób osiągnąć. Następnie, przed upływem 30 sekund Twojego wideo, możesz podać lekkie wezwanie do działania („Call to action”, w skrócie CTA), abyś mógł rozpocząć konwertowanie potencjalnego klienta zanim zaczniesz płacić za wyświetlenie u niego reklamy w formie pre-rollu. Coraz częściej, korzystając z CTA, od razu przechodzi się do szybkiego podsumowania korzyści odniesionych przez reklamę wideo, po prostu pozwalasz swoim klientom kliknąć w „Dowiedz się więcej”.

2. Służ radą

W tym dziale dostarczasz widzowi cenne treści, dzięki którym reklama może poszczycić się statusem materiału merytorycznego. Chcesz, by widzowie dowiedzieli się co jest dla nich cenne, aby skłonić ich do myślenia: „Hej, to było całkiem niezłe, chcę wiedzieć więcej!”. Robi się to w taki sposób, aby dzielić się ideą: interesującym faktem, wskazówką, którą można zaimplementować natychmiast. Jeśli możesz taką treść ubrać w jakaś fajną narrację lub case study, tym lepiej dla Ciebie!

3. Przejdź do akcji

Po dostarczeniu widzom świetnej treści i wartości (za darmo) zachęć ich do kliknięcia, aby kontynuować swoją drogę do zakupu. Jedną ze skuteczniejszych technik jest śledzenie sekcji porad z zakresu CTA.

 

Źródło: https://www.entrepreneur.com/article/301167

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Tomasz Smykowski
Tomasz Smykowski - fascynuję się social media od dawna. W 2007 roku porzuciłem pracę programisty i redaktora, by zająć się social media marketingiem zawodowo. Jeśli interesujesz się marketingiem, to pewnie będziesz stałym czytelnikiem.

Google Analytics Marketing Video marketing YouTube



Darmowe treści od Websoul
Chcesz dostawać za darmo artykuły, case'y, raporty i promocje od Websoul? Zapisz się na nasz newsletter:

Masz pytanie?
Zadzwoń teraz:
523 070 660
Od poniedziałku do piątku: 8-16

Albo napisz: kontakt@websoul.pl

Przewiń do góry


Inline
Inline