Kampania Wyborcza Na Facebooku [2018] – Jak Uruchomić?

Tomasz Smykowski
, 08.10.2018
Agencja Social Media Websoul CEO - F

Zaczyna się kampania wyborcza 2018. Do wyborów samorządowych warto startować z reklamą na Facebooku, Instagramie, LinkedInie i innych platformach. Jak to zrobić?

1. Grupa docelowa reklamy wyborczej

Ustalenie grupy docelowej jest bardzo ważne. Zarówno reklama wyborcza na Facebooku, Instagramie, LinkedInie czy w Messangerze, czy na stronach internetowych daje bardzo dobre możliwości doprecyzowania grupy odbiorców. Można ustalić obszar geograficzny, gdzie ma wyświetlać się reklama. Może to być miasto, województwo, obszar wiejski, miejski. Można też ustalić wiek odbiorców. Są też inne ustawienia, które pozwalają dotrzeć z programem wyborczym do wyborców.

2. Przekaz reklamy na Facebooku

Każda grupa docelowa interesuje się innymi zagadnieniami. Nowe platformy social media pozwalają dotrzeć do ludzi w każdym wieku. W sieci jest również dużo osób młodych. Do każdej grupy docelowej np. wiekowej można dopasować przekaz i skupić się na tym, co dla tej grupy jest najważniejsze.

3. Kreacja reklamy wyborczej

Reklama wyborcza social media ma określone wymagania. Na przykład co do grafiki. Musi ona być w odpowiednim formacie. Wtedy dotrze do dużej liczby osób z okręgu wyborczego.

4. Optymalizacja reklamy wyborczej

Wszystkie platformy np. Facebook, LinkedIn czy Adwords pozwalają dosyć łatwo uruchomić reklamę. Pozwalają też dosyć łatwo pobrać fakturę dla komisji wyborczej KWW. Jednak dzięki optymalizacji kampanii można zwiększyć zasięg reklamy o kilkanaście procent do kilku razy. Czyli w tym samym budżecie reklamowym dużo więcej wyborców zobaczy nasz przekaz wyborczy.

Podsumowując kampanie reklamowe w social media i internecie są świetną alternatywą np. dla billboardów. Ponieważ bardzo dużo ludzi spędza czas w sieci i zwraca większą uwagę na ciekawe kreacje i komunikaty. Pomaga to zarówno dużym partiom jak i lokalnym politykom w dotarciu do wyborców i uzyskaniu ich poparcia dla zaproponowanego programu wyborczego.

Jeśli jesteś zainteresowany/a uruchomieniem kampanii wyborczej na Facebooku i w internecie napisz do nas bądź zadzwoń. Przygotowaliśmy specjalne pakiety wyborcze kampanii reklamowych na Facebooku na wybory samorządowe 2018. Oferujemy również analizę i optymalizację już działających kampanii. Dane kontaktowe znajdziesz tutaj: https://websoul.pl/pl/kontakt


Tomasz Smykowski
Tomasz Smykowski - właściciel Agencji Social Media Websoul. Projektant i programista aplikacji marketingowych, redaktor technologiczny, bloger. Specjalizuje się w social media marketingu od 2007 roku. Śledź Tomasz Smykowski na Facebooku:

Reklama Facebook Reklama Instagram Reklama LinkedIn Reklama w social media



Darmowe treści od Websoul
Chcesz dostawać za darmo artykuły, case'y, raporty i promocje od Websoul? Zapisz się na nasz newsletter:

Masz pytanie?
Zadzwoń teraz:
664-779-129
Od poniedziałku do piątku: 8-16

Albo napisz: tomasz.smykowski@websoul.pl

Przewiń do góry


Inline
Inline