Jaki rozmiar ma mieć cover photo (okładka profilu fanpage’a) ?

Tomasz Smykowski
11.02.2016
Agencja Social Media Websoul CEO - F

Okładka profilu powinna mieć 851 na 315 pikseli. Ale wszystko poza 696 x 270 pikseli w środku cover photo będzie ucięte.


Jaki rozmiar powinna mieć okładka profilu fanpage na Facebooku? Instrukcja informuje nas, że:

Zdjęcie w tle strony:

  • na komputerach jest wyświetlane jako obraz o wymiarach 851 x 315 pikseli, a w smartfonach – jako obraz o wymiarach 640 x 360 pikseli.
  • nie wyświetla się w telefonach wielofunkcyjnych.
  • musi mieć co najmniej 399 x 150 pikseli.
  • Aby uzyskać najkrótszy czas wczytywania, prześlij plik sRGB JPG o wymiarach 851 x 315 pikseli i rozmiarze do 100 KB.

W przypadku zdjęć profilowych i zdjęć w tle strony z logo lub tekstem lepsze wyniki może dać skorzystanie z pliku PNG.

Możemy również zapoznać się z wizualizacją omawiającą te rozmiary:

Rozmiar cover photo, okładki, prowadzenie fanpage

Wszystko lekko, łatwo i przyjemnie. Sprawdźmy zatem. Zrobiłem prostą grafikę z rozrysowanymi częściami obrazu:

cover

Wrzuciłem na fanpage. Oto są efekty:

Okładka profilu, prowadzenie fanpage

Jak widać obraz zmieścił się w całości. Sprawa zamknięta. A jednak nie! Instrukcja Facebooka nie informuje dość dobrze o tym, jak ta sama okładka zachowa się na urządzeniach mobilnych. Zobaczmy, jak wygląda na tablecie:

prowadzenie-fanpage-okladka

Widzimy, że okładka ma co prawda tę samą wysokość, ale została przeskalowana i ucięta. Ma teraz wysokość 539 pikseli i szerokość 1068 pikseli. Zanim została przeskalowana do tych rozmiarów została jednak przycięta. Obszar cięcia obrazuje poniższa grafika:

cover photo, agencja social media

Czerwone linie pokazują, gdzie znajduje się obszar cięcia. Innymi słowy planując cover photo należy pamiętać, że wszystko co jest na prawo i lewo od linii czerwonych zostanie ucięte na tabletach. Są to więc raczej martwe obszary. A jak wygląda sprawa na smartfonach? Spójrzmy.

Tak wygląda okładka, gdy w trybie horyzontalnym (landscape):

prowadzenie fanpage, cover photo, agencja social media

Oraz w trybie wertykalnym (portrait):

prowadzenie fanpage, cover photo

Jak widać, teraz również nastąpiło przeskalowanie i kadrowanie. Nałóżmy te kadrowania na naszą grafikę. Na czarno zaznaczyłem obszar kadrowania dla wersji horyzontalnej, a na niebiesko dla wersji wertykalnej:

cover photo, rozmiary, prowadzenie fanpage

Można zaobserwować już pewną regularność mianowicie. Facebook kadruje obraz przeważnie obcinając równomiernie boki cover photo fanpage’a, ale jeśli trzeba również górę i dół (wersja horyzontalna na komórce). Ponadto skaluje po kadrowaniu zdjęcie do oczekiwanych na urządzeniu rozmiarów. W praktyce oznacza to, że trzeba uwzględnić sposób kadrowania w kompozycji okładki profilu.

Efektywny obszar do wykorzystania to 696 x 270 pikseli. Na tej krawędzi nie powinno być żadnych tekstów, ani obiektów, ponieważ na tabletach i smartfonach będą ucięte. Przygotowałem też szablon, który jest pomocny przy kompozycji grafik na okładkę profilową fanpage’a. Oto on:

cover photo, szablon, kompozycja, prowadzenie fanpage


Tomasz Smykowski
Tomasz Smykowski - fascynuję się social media od dawna. W 2007 roku porzuciłem pracę programisty i redaktora, by zająć się social media marketingiem zawodowo. Jeśli interesujesz się marketingiem, to pewnie będziesz stałym czytelnikiem.

Agencja social media Prowadzenie fanpage



Darmowe treści od Websoul
Chcesz dostawać za darmo artykuły, case'y, raporty i promocje od Websoul? Zapisz się na nasz newsletter:

Masz pytanie?
Zadzwoń teraz:
523 070 660
Od poniedziałku do piątku: 8-16

Albo napisz: kontakt@websoul.pl

Przewiń do góry


Inline
Inline