Jak zmniejszyć koszty reklamy Adwords?

Tomasz Smykowski
19.10.2015
Agencja Social Media Websoul CEO - F

Jak szybko zmniejszyć wydatki i koszty reklamy Adwords? Zobacz 5 szybkich metod, które możesz od razu wdrożyć na swoim koncie.

1. Popraw wynik jakości

Wynik jakości to jeden z dwóch głównym czynników wpływających na to, czy będziesz wyżej czy niżej w wynikach sponsorowanych. Wynik jakości zobaczymy w liście słów kluczowych Adwords. Wynik jakości składa się ze współczynnika klikalności, trafności strony docelowej i doświadczenia strony docelowej.

Współczynnik klikalności jest przewidywaną klikalnością reklamy na dane słowo kluczowe.

Aby zwiększyć trafność należy dopasować jak najlepiej treść reklamy do frazy, którą wpisuje internauta.

Zwiększenie doświadczenia strony docelowej to przede wszystkim dopasowanie strony docelowej do tego co internauta szuka. Czasem wymaga to stworzenia specjalnej podstrony konkretnie pod określone słowa kluczowe.

Poprawiając każdy z tych czynników zwiększamy wynik jakości, a w konsekwencji możemy obniżyć ceny za kliknięcie osiągając ten sam rezultat.

2. Usuń niekonwertujące słowa kluczowe

Niektóre słowa kluczowe nie sprawdzają się w pozyskiwaniu klientów. Sprawdź, jak wygląda konwersja ze słów np. na formularz kontaktowy. Może się zdarzyć, że większość budżetu wydajesz na słowo, które nie powoduje pozyskania klientów. Wyłączając takie słowa zaoszczędzisz niepotrzebnie wydawany budżet.

3. Odśwież reklamy

Z czasem internauci przyzwyczają się do reklam. Wyłącz je i stwórz nowe. Albo zmień trochę tekst. Zobacz jakie reklama przynosi efekty. Jeśli tekst jest w miarę dobry otrzymasz podobne rezultaty. Możesz uzyskać lepsze niż z poprzedniej reklamy, a sam efekt nowości zainteresuje internautów. Zwiększy to klikalność reklam przez co będziesz mógł zmniejszyć cenę za kliknięcie, a ruch będzie taki sam.

4. Obniż stawki CPC

Oficjalnie Google automatycznie licytuje stawkę za kliknięcie w zależności od konkurencji. Jednak możesz samemu spróbować trochę obniżyć stawkę. Jeśli nie zmniejszy to ruchu na stronę, całkiem możliwe, że zaoszczędzisz trochę pieniędzy.

5. Zastosuj dopasowanie ścisłe, albo słowa wykluczające

Standardowo gdy wpiszesz frazę wyszukiwania Google Adwords stosuje dopasowanie przybliżone. Będzie więc wyświetlać reklamy, gdy internauta popełni błąd pisowni, zastosuje odmianę albo synonim. Nie zawsze ten algorytm jednak działa poprawnie. Warto spojrzeć na jakie faktycznie frazy Google postanowiło wyświetlać reklamy. Jeśli mamy za duże wydatki na frazy, które jednak nie są odpowiednie można użyć bardziej precyzyjnego dopasowania np. dopasowania do wyrażenia, które dodajemy otaczając frazę cudzysłowiami albo dopasowania ścisłego ujmując frazę w nawiasy kwadratowe. Ostatecznie możemy też dodać frazy wykluczające poprzedzając je znakiem minusa.

Dzięki temu, że nie będziesz wyświetlał reklam na niedopasowane frazy poprawi się wynik jakości i wydasz mniej na kliknięcia.

6. Rozdziel kampanię

Rozdziel kampanię na różne kategorie. Gdy masz dwa segmenty klientów, z których jeden kupuje tańsze produkty, a drugi droższe, lepiej jest rozdzielić odpowiednio słowa kluczowe, reklamy (inny przekaz) i co najważniejsze, budżety oraz stawki CPC, tak aby wydawać więcej budżetu tam, gdzie daje większe zyski. Odpowiednie ustalenie proporcji budżetów i stawek pozwoli Ci zachować takie same efekty i nie przepłacać wydając dużo pieniędzy na reklamę produktów, z których jest umiarkowany zysk.

Oczywiście jest więcej metod. Ale wymienione powyżej pozwolą Ci szybko zmniejszyć wydatki na Adwords.


Tomasz Smykowski
Tomasz Smykowski - fascynuję się social media od dawna. W 2007 roku porzuciłem pracę programisty i redaktora, by zająć się social media marketingiem zawodowo. Jeśli interesujesz się marketingiem, to pewnie będziesz stałym czytelnikiem.

Google Adwords



Darmowe treści od Websoul
Chcesz dostawać za darmo artykuły, case'y, raporty i promocje od Websoul? Zapisz się na nasz newsletter:

Masz pytanie?
Zadzwoń teraz:
523 070 660
Od poniedziałku do piątku: 8-16

Albo napisz: kontakt@websoul.pl

Przewiń do góry


Inline
Inline