Jak docierać do klienta z kuponami rabatowymi? Poznaj 9 metod!

Tomasz Smykowski
11.01.2013
Agencja Social Media Websoul CEO - F

Ten wpis jest wyjątkowy. Czy masz sklep albo punkt usługowy? Chcesz wypromować kupony rabatowe i zdobyć klientów? Zobacz jak to zrobić.

Jak docierać do klienta z kuponami rabatowymi? Facebook / Websoul

Kupon rabatowy sklepu internetowego ze zniżką -15% na produkty wybranych marek

Ostatnio wiele firm decyduje się na rozdawanie kuponów rabatowych. Internetowe kupony pozwalają klientom wypróbować nowe produkty lub usługi bez dużych nakładów finansowych. Kupony uświadamiają również klientów o istnieniu nowych produktów, których zakupu wcześniej nawet nie rozważali. Pozwalają uzyskać argument przeważający na korzyść danego zakupu albo kupić produkt od sprzedawcy, którego zdążyli już polubić. Dają szansę na zakup z wyższej niż zwyczajnie półki i zmniejszają wydatki. Często klienci wybierają markę produktu w oparciu o to, czy mogą skorzystać z kuponu. Warto też zauważyć, że istotna część klientów stać byłoby na kupowany produkt, a kupon jest dla nich jedynie, albo i aż, czynnikiem popierającym dany wybór. Powoduje to, że osoby korzystające z kuponów są wyjątkowo atrakcyjną grupą dla sprzedawcy albo oferującego usługi.

Organizację akcji rozdawania kuponów ułatwia oprogramowanie wielu sklepów internetowych oraz rozwiązania takie jak Oferty na Facebooku czy bardziej skuteczne Kupony Websoul.

Przygotowanie kuponów to jedna rzecz. Jednak gdy już je mamy pojawia się pytanie: jak dotrzeć z nimi do klienta? Jest to jedno z najważniejszych zadań, które przed nami stoi, bowiem często klienci mówią, że gdyby wiedzieli o kuponie to by z niego skorzystali, jednak firmy nawet gdy oferują bardzo atrakcyjne, kilkudziesięcioprocentowe zniżki, nie radzą sobie zbyt dobrze z dotarciem z informacją do potencjalnych nabywców. Aby to ułatwić zadanie przygotowaliśmy parę rad:

1. Wyślij kupony mejlem

Zdobądź mejle do klientów i wyślij im kupon rabatowy. W ten sposób zostaną zachęceni do ponownego skorzystania z Twojej oferty. Zrobią to zdecydowanie chętniej jeśli już wcześniej mieli okazję poznać poziom obsługi i jakość Twoich produktów.

2. Poinformuj o kuponach na Facebooku

Udostępnij kupony na swoim fanpageu przez Kupony Websoul. W ten sposób każdy pobierający kupon polubi fanpage, a dotychczasowi fani zostaną wynagrodzeni za to, że zgodzili się na otrzymywanie od Ciebie informacji. Będą więc wiedzieli, że warto śledzić profil dalej. Opublikują oni informację o kuponie na tablicy, przez co również ich znajomi będą zachęceni do skorzystania z oferty. Kupon Websoul jest kodem, który łatwo pobrać. Zostaje wyświetlony na fanpage’u i przesłany ku pamięci na wskazany przez klienta adres e-mail. Dla ułatwienia może on jednym kliknięciem wydrukować kupon albo zeskanować kod QR. Doświadczenie pobrania kuponu przez klienta zostało przez nas maksymalnie usprawnione realizując tym samym oczekiwania wyrażane często przez konsumentów.

3. Umieść baner na stronie

Umieść w najbardziej widocznym miejscu na stronie informację jasno i przejrzyście nakłaniającą do skorzystania z kuponu i opisującą konkretnie jaką zniżkę proponujesz w ramach kuponu.

4. Zleć reklamę

Zainwestuj w wypromowanie akcji rozdawania kuponów. Mogą to być reklamy w wyszukiwarce przez Google Adwords albo przez Facebook Ads. W obu przypadkach zadbaj o to, żeby firma, której zlecisz przeprowadzenie kampanii przygotowała ją mając na uwadze, że celem jest jak największa, ale ograniczona liczba kuponów pobranych przez klientów w momencie decyzyjnym procesu sprzedażowego.

5. Umieść informację w stopce

Jeśli prowadzisz korespondencję ze stałymi klientami dodaj do stopki informację o kuponach lojalnościowych. Przypominaj o nich i pytaj się ich czy chcą skorzystać.

6. Przekaż informację do mediów

Ustal, jakie media branżowe odwiedzają Twoi potencjalni klienci. Przekaż im informację o promocji, może wrzucą ją na swój fanpage, na swoją stronę czy do gazety.

7. Powieś plakaty

Wydrukuj plakaty gdzie obok linku i kodu QR do fanpage’a znajdzie się informacja, że polubienie go pozwala dostawać kupony rabatowe albo wskaż aktualną akcję rabatową.

8. Rozdawaj ulotki

Każdemu klientowi wręcz ulotkę, która zachęca do zalajkowania fanpage’a z uwagi na informacje o kuponach rabatowych, które tam rozdajesz. Umieść informację o kuponach rabatowych na ulotkach, które roznosisz, albo rozsyłasz do klientów i grupy docelowej.

9. Zgłoś informację do stron z kuponami

W sieci istnieją strony zbierające informacje o akcjach kuponowych, które subskrybują setki osób. Zgłoś do nich akcję rozdawania kuponów.

Masz jeszcze jakiś inny pomysł na informowanie o kuponach? Napisz w komentarzu!

Chcesz wiedzieć więcej? Zlecić organizację akcji rozdawania kuponów i jej promocję przez m.in. Facebooka? Napisz do nas albo zadzwoń!


Tomasz Smykowski
Tomasz Smykowski - fascynuję się social media od dawna. W 2007 roku porzuciłem pracę programisty i redaktora, by zająć się social media marketingiem zawodowo. Jeśli interesujesz się marketingiem, to pewnie będziesz stałym czytelnikiem.

Promocja na Facebooku



Darmowe treści od Websoul
Chcesz dostawać za darmo artykuły, case'y, raporty i promocje od Websoul? Zapisz się na nasz newsletter:

Masz pytanie?
Zadzwoń teraz:
523 070 660
Od poniedziałku do piątku: 8-16

Albo napisz: kontakt@websoul.pl

Przewiń do góry


Inline
Inline