Jak dobrze prowadzić Instagram – co musisz wiedzieć o tym medium?

Tomasz Smykowski
21.02.2019
Agencja Social Media Websoul CEO - F

Instagram to niezwykle dynamiczne medium, które ciągle ulega zmianom, dlatego też trudno jest znaleźć złoty środek, jeśli chodzi o efektywną komunikację z odbiorcą.

Jak dobrze prowadzić instagram

Najważniejszą kwestią jest bycie na bieżąco z wszelkimi nowościami i wychodzenie naprzeciw wymaganiom internautów. Oczywiście liczy się tu autentyczność, naturalności, kreatywność, no i dobry pomysł oraz koncepcja, która konsekwentnie powinna być realizowana. A warto się wysilić, bo statystyki przemawiają za tą formą internetowej komunikacji – aż 8 milionów użytkowników internetu w Polsce korzysta z aplikacji Instagram, a na całym świecie jest ich ok. 800 milionów. A zatem, jak dobrze prowadzić Instagrama, aby wykorzystać jego potencjał i trafić do jak największej liczy odbiorców?

Jak dobrze prowadzić Instagrama?

  • Strategia – zastanów się, w czym jesteś najlepsza/najlepszy, co jest Twoją pasją i obierz właściwy kierunek. Może to przykładowo moda, podróże, kulinaria czy sport. Pamiętaj by być wiarygodnym i autentycznym.
  • Grafika – Instagram to przede wszystkim zdjęcia, opowiadaj więc swoją historię za pomocą fotografii. Postaw na przyciągające wzrok zdjęcia, które pokarzą Ciebie lub Twój produkt w codziennych sytuacjach i inspirującym otoczeniu.
  • Wideo i animacja – warto czasem wrzuć na swój profil filmik, pomimo tego że ich czas jest bardzo ograniczony. Mogą to być jakieś materiały zakulisowe, krótki wywiad czy pokaz slajdów z produktami.
  • Hasztag – są znakiem rozpoznawczym Instagrama i idealnym sposobem dotarcia do nowych followersów. Wybieraj hasztagi z małą liczbą wyszukiwań, ale które są nadal popularne. Te z dużą liczbą wyszukiwań gubią się wśród innych postów.
  • Interakcja – staraj się odpowiadać na komentarze i wiadomości prywatne. To podstawa dobrego PR-u.

Jeśli chcesz zlecić profesjonalną obsługę Instagrama – napisz do nas na kontakt@websoul.pl.


Tomasz Smykowski
Tomasz Smykowski - fascynuję się social media od dawna. W 2007 roku porzuciłem pracę programisty i redaktora, by zająć się social media marketingiem zawodowo. Jeśli interesujesz się marketingiem, to pewnie będziesz stałym czytelnikiem.

Instagram Marketing Prowadzenie firmy Social media



Darmowe treści od Websoul
Chcesz dostawać za darmo artykuły, case'y, raporty i promocje od Websoul? Zapisz się na nasz newsletter:

Masz pytanie?
Zadzwoń teraz:
523 070 660
Od poniedziałku do piątku: 8-16

Albo napisz: kontakt@websoul.pl

Przewiń do góry


Inline
Inline