Firmowy snapchat dla początkujących

Tomasz Smykowski
, 07.06.2016
Agencja Social Media Websoul CEO - F

Dlaczego Snapchat robi się tak popularny? Jak działa? Dowiedz się z tego wpisu!

Firmowy snapchat dla początkujących

Snapchat to mobilna aplikacja społecznościowa dostępna na Androida i systemy iOS. W Polsce ma już ponad milion użytkowników. Skąd bierze się ta popularność? Jak działa ta aplikacja społecznościowa? Czym różni się od Instagrama i Facebooka? Dowiedz się teraz!

Snapchat

Snapchat

Snapchat na pierwszy rzut oka nie przypomina żadnej aplikacji, którą do tej pory widziałeś/aś. Od razu po jej otwarciu widzisz obraz z kamery smartfona bądź tableta i przycisk do zrobienia zdjęcia.

Zasadnicza różnica między Snapchatem a innym serwisami społecznościowymi jest taka, że zasadniczo wszystkie umieszczone treści są dostępne przez ograniczony czas. Na przykład, gdy wyślesz zdjęcie do znajomego, możesz ustalić ile sekund może je oglądać. Jeśli zaś dodasz je do „My story”, czyli Twojej tablicy, jest ono dostępne dla znajomych przez 24 godziny. Z założenia ulotność zdjęć ma powodować, że ludzie chętniej będą umieszczali urywki ze swojego życia bez obawy, że zobaczy je ktoś niepowołany, albo po czasie stracą istotny dla nich kontekst.

Jeśli chodzi o dostępne funkcje aplikacji to jest nią możliwość dodawania znajomych, wysyłania do nich zdjęć oraz „My story” czyli wspomniany timeline. Oprócz otrzymywania zdjęć od znajomych można śledzić marki przez funkcję Discover. Oferuje ona obecnie jednak ograniczoną liczbę profili.

Koncepcję ulotności znajdziemy też w czacie dostępnym dla użytkowników. Czat jest dostępny tak długo jak znajdujemy się w nim. Po wyjściu dostęp do konwersacji przepada raz na zawsze.

Obecnie Snapchat nie oferuje zbyt wiele więcej ciekawostek. Oprócz zdjęć można przesyłać krótkie filmy, a do zdjęć można dodawać naklejki, tekst i rysunki, co w mniejszym lub większym stopniu oferują też inne społecznościowki.

Na czym polega więc fenomen Snapchata? Otóż właśnie na ulotności treści oraz na tym, że na Snapa nie można np. wgrywać zdjęć z galerii, a więc liczy się udostępnianie tu i teraz.

Dla firm Snapchat może być ciekawym rozwiązaniem, szczególnie gdy obecnie już zaznaczyły swoją obecność na Facebooku i np. Instagramie. Dotarcie do młodszych grup docelowych z pewnością powoduje, że Snap to trend warty obserwowania.

Jeśli chcesz śledzić mnie na Snapchacie zrób w aplikacji zdjęcie poniższego snapkodu, albo wyszukaj „tomaszs2”:

Snapchat agencja social media

Snapchat agencja social media

Jeśli jesteś zainteresowany firmowym Snapem, Instagramem albo fanpage’m napisz do mnie: tomasz.smykowski@websoul.pl albo zadzwoń: 664-779-129.

 


Tomasz Smykowski
Tomasz Smykowski - właściciel Agencji Social Media Websoul. Projektant i programista aplikacji marketingowych, redaktor technologiczny, bloger. Specjalizuje się w social media marketingu od 2007 roku. Śledź Tomasz Smykowski na Facebooku:

Facebook dla początkujących



Darmowe treści od Websoul
Chcesz dostawać za darmo artykuły, case'y, raporty i promocje od Websoul? Zapisz się na nasz newsletter:

Masz pytanie?
Zadzwoń teraz:
664-779-129
Od poniedziałku do piątku: 8-16

Albo napisz: tomasz.smykowski@websoul.pl

Przewiń do góry


Inline
Inline