Facebook ma 12 lat! Zobacz, jak się zmieniał!

Tomasz Smykowski
04.02.2016
Agencja Social Media Websoul CEO - F

Trudno w to uwierzyć, ale Facebook ma już 10 lat. Zobacz, jak zmieniał się przez ten czas.


Facebook powstał 4 lutego 2004 roku. Wyglądał wtedy, jak jeden z setek podobnych serwisów społecznościowych. Ubogo i słabo:

Facebook, 2004

Dla porównania tak wyglądał wtedy jeden z rywali Facebooka:

MySpace 2004

Do 2008 roku strona nie zmieniała się znacznie. Mniej więcej w tym czasie powstawały aplikacje innych programistów, które miały lepszą tablicę główną niż sam Facebook (!). W końcu Facebook wdrożył rozwiązania z tych aplikacji do swojej strony:

Facebook 2008

W 2011 roku Facebook udostępnił tzn. Timeline. Wtedy wpisy były rozrzucane na dwie kolumny podzielone przez linię czasu:

Facebook-Timeline

No i tak dotarliśmy do 2015 gdy wiele drobnych zmian doprowadziło do uzyskania dzisiejszego wyglądu tablicy i profilu użytkownika:

2015 FB

Najważniejsze daty w historii Facebooka, również z perspektywy aplikacji Facebook, prowadzenia fanpage’y, reklamy na Facebooku i naszej firmy:

2004

  • Facebook pozwala zrobić reklamę, „ulotkę” na jeden dzień do danego kampusu uczelni za 10-40 dolarów,
  • trochę później: Facebook zdobywa pierwszego dużego reklamodawcę. Party Poker daje 300 dolarów, za każdego, kto zarejestruje się i wyda przynajmniej 50 dolarów na grę,
  • grudzień – milion użytkowników, Facebook kończy współpracę z Party Poker, gdy w USA ogranicza się dostęp do hazardu online,

2005

  • czerwiec – zakup domeny facebook.com za 200 tysięcy dolarów,
  • Apple płaci Facebookowi dolara za każdego nowego członka grupy Apple,

2007

  • styczeń – uruchomienie wersji mobilnej pod adresem m.facebook.com,
  • kwiecień – uruchomienie platformy aplikacyjnej,
  • kilka miesięcy później założyłem konto na Facebooku. Przedtem pisałem już aplikacje na Grono.net,

2008

  • czerwiec –  można komentować wpisy, firmy i organizacje mogą zakładać fanpage,
  • grudzień – uruchomienie Facebook Connect (obecnie Facebook Login),
  • moje pierwsze komercyjne wdrożenia na Facebooku

2009

  • można tworzyć samemu reklamy na Facebooku,

2010

  • Facebook pozwala kupować kredyty do wydania w grach, przestaje przywiązywać uwagę do aplikacji użytkowych,
  • październik – w filmach można obejrzeć The Social Network (o Zuckerbergu),
  • powstaje Websoul

2011

  • Facebook zabrania umieszczania reklam Google Adsense w aplikacjach,
  • w tym roku prowadzę pierwsze szkolenie z Facebooka,
  • tworzę pierwszą aplikację do tworzenia zakładek na fanpage bez programowania,

2012

  • styczeń – można reklamować posty,
  • kwiecień – Facebook kupuje Instagrama,
  • maj – Facebook wchodzi na giełdę,

2014 – 2015

  • 2014 – Facebook zabrania „like-gateowania”,
  • 2015 – można reklamować się na Instagramie.

 

 

 


Tomasz Smykowski
Tomasz Smykowski - fascynuję się social media od dawna. W 2007 roku porzuciłem pracę programisty i redaktora, by zająć się social media marketingiem zawodowo. Jeśli interesujesz się marketingiem, to pewnie będziesz stałym czytelnikiem.

Agencja social media Facebook



Darmowe treści od Websoul
Chcesz dostawać za darmo artykuły, case'y, raporty i promocje od Websoul? Zapisz się na nasz newsletter:

Masz pytanie?
Zadzwoń teraz:
523 070 660
Od poniedziałku do piątku: 8-16

Albo napisz: kontakt@websoul.pl

Przewiń do góry


Inline
Inline