Dodanie do mapy Google

Tomasz Smykowski
, 27.01.2015
Agencja Social Media Websoul CEO - F

Jak dodać firmę do mapy Google? Dowiesz się z tego wpisu!

Dodanie firmy do Mapy Google

Po pierwsze wchodzimy na ten link i klikamy „Pokaż firmę w Google”:

Jeśli nie masz konta na Google, trzeba je w tym momencie założyć. Jeśli masz, a nie jesteś zalogowany, trzeba odnaleźć to hasło, którego nie pamiętasz i zalogować się. Gdy będzie to już gotowe wracamy na powyższą stronę i znowu klikamy przycisk.

Wtedy pojawi się mapa:

Wpisujemy w pole wyszukiwania nazwę naszej firmy.

Google postara się być pomocne i sprawdzi czy firma nie widnieje już na mapie. Jeśli nie, wybieramy na dole link „dodaj informacje o swojej firmie”:

Następnie wpisujemy dane o firmie:

Dobrze jest na tym etapie upewnić się, że: podaliśmy firmę pod szyldem której działamy (niekoniecznie jest to nazwa zarejestrowanej działalności gospodarczej), na mapie wskazany jest prawidłowy punkt, wybraliśmy dobrą kategorię i kod pocztowy. Google nie weryfikuje tych danych.

Zaznaczamy też informację jeśli świadczymy usługi u klienta. To ważne, aby móc później ustalić na jakim obszarze oferujemy swoje usługi.

Po przetworzeniu danych Google wyświetli informację oraz przycisk do zamówienia kartki weryfikacyjnej. Należy ją zamówić. Wtedy Google przyśle specjalny kod na adres pocztowy firmy, którym później będziemy mogli potwierdzić autentyczność wpisu:

Jednocześnie z dodaniem do Map Google, Google tworzy również profil firmowy na Google+, czyli coś jak Googlowy fanpage. Krótki przewodnik pokazuje jakie funkcje zyskujesz:

Teraz, gdy zweryfikujesz firmę możesz również prowadzić profil społecznościowy na Google+. Jeśli nie chcesz tego (wiele osób nie chce) warto chociażby uzupełnić parę informacji dodatkowych o firmie, głównie godziny pracy i adres strony WWW i wrzucić zdjęcia.

Weryfikacja firmy

Po pewnym czasie od zamówienia otrzymasz kartę z kodem weryfikacyjnym. Trwa to od 1 do 2 tygodni. Gdy otrzymasz kod wchodzisz na ten adres, z listy kont firmowych wybierasz to, które wcześniej założyłeś. U góry widoczna będzie belka z linkiem „Wpisz kod”, klikamy ją:

I wprowadzamy kod otrzymany od Google pocztą:

Gotowe! Teraz Twoja firma jest na Mapie Google!


Tomasz Smykowski
Tomasz Smykowski - właściciel Agencji Social Media Websoul. Projektant i programista aplikacji marketingowych, redaktor technologiczny, bloger. Specjalizuje się w social media marketingu od 2007 roku. Śledź Tomasz Smykowski na Facebooku:

Marketing geolokalizacyjny Marketing mobilny Pozycjonowanie Promocja lokalnego sklepu



Darmowe treści od Websoul
Chcesz dostawać za darmo artykuły, case'y, raporty i promocje od Websoul? Zapisz się na nasz newsletter:

Masz pytanie?
Zadzwoń teraz:
664-779-129
Od poniedziałku do piątku: 8-16

Albo napisz: tomasz.smykowski@websoul.pl

Przewiń do góry


Inline
Inline