Czy warto organizować konkursy na tablicy Facebooka?

Tomasz Smykowski
16.09.2013
Agencja Social Media Websoul CEO - F

Jak i czy warto zorganizować konkurs na tablicy na Facebooku? Dowiedz się.

Niedawno Facebook wprowadził zmianę w regulaminie pozwalającą organizować konkursy i promocje na tablicy. Wcześniej było to niemożliwe ze względu na zakaz używania do promocji mechanizmów Facebooka (lajków, komentarzy itd.).

Obecnie regulamin zezwala na wykorzystanie tych mechanizmów. Jednak jest pewne ograniczenie: nadal zakazane jest wymaganie od uczestników konkursów opublikowania jakiejś informacji na ich prywatnych tablicach do czego służy m.in. przycisk Udostępnij.

W mediach branżowych zmiany zostały odebrane dobrze względem małych i średnich firm, które chcą organizować konkursy bez użycia specjalnych aplikacji. Otóż takie firmy w celu rozdania jakichś drobnych upominków mogą zrobić kilka wariantów konkursów, które przychodzą mi do głowy:

  1. Konkurs na rozdawanie nagród losowo wśród osób które polubią wpis (el. losowy = gra losowa, wątpliwości prawne)
  2. Konkurs na pierwszy komentarz – szybki konkurs na to, kto pierwszy napisze komentarz albo udzieli odpowiedzi
  3. Konkurs na najlepszy komentarz (jury)
  4. Konkurs na najlepsze zdjęcie (ponieważ do komentarza można od niedawna dodawać zdjęcia).

Czy warto organizować tego typu konkursy na tablicy? Jeśli mamy do rozdania jakieś naprawdę drobne nagrody to owszem. Konkurs tablicowy nie będzie w stanie wykorzystać w pełni możliwości marketingu społecznościowego jakie daje konkurs z użyciem aplikacji konkursowej, niemniej do krótkich szybkich akcji będzie odpowiedni.

Oczywiście należy przy tym pamiętać, że taki typ konkursu może być podatny na udział konkursowiczów, a więc ustalając jego zasady trzeba mieć na względzie to, żeby wynagrodzić prawdziwych fanów, a nie przypadkowe osoby.

Zdj. Frank Steele

 


Tomasz Smykowski
Tomasz Smykowski - fascynuję się social media od dawna. W 2007 roku porzuciłem pracę programisty i redaktora, by zająć się social media marketingiem zawodowo. Jeśli interesujesz się marketingiem, to pewnie będziesz stałym czytelnikiem.

Facebook dla początkujących



Darmowe treści od Websoul
Chcesz dostawać za darmo artykuły, case'y, raporty i promocje od Websoul? Zapisz się na nasz newsletter:

Masz pytanie?
Zadzwoń teraz:
523 070 660
Od poniedziałku do piątku: 8-16

Albo napisz: kontakt@websoul.pl

Przewiń do góry


Inline
Inline