Czy dla firm mają wartość łowcy promocji?

Tomasz Smykowski
, 04.02.2013
Agencja Social Media Websoul CEO - F

Łowcy promocji to osoby, dla których polowanie na promocje stało się częścią stylu życia. Czy dawanie im nagród i zniżek jest dla firm coś warte? Dowiedz się teraz!

Czy dla firm mają wartość łowcy promocji? / Websoul

Reklama lodów Howard Johnson 28 z 1964 roku / image courtesy AdClassix.com

Łowcy promocji to niemal zawód, który znany jest od dawna. Są to osoby, które zbierają regularnie kupony rabatowe do sklepów i decydują się na zakup jedynie gdy mogą go zrealizować ze zniżką. W dobie internetu łowcy promocji mają łatwiej gdyż wiele firm organizuje konkursy na swoich stronach facebookowych.

Typowy przykład działalności łowców można zobaczyć w konkursach gdzie o wygranej decyduje liczba głosów na zgłoszenie. W tym wypadku niektóre zgłoszenia (o ile nagroda jest wystarczająco droga) dostają po kilkadziesiąt, czy kilkaset głosów. Ilość niemożliwą do uzyskania przez zwykłego śmiertelnika.

Łowcy promocji organizują się w grupy i wzajemnie pomagają w różnych konkursach. Co później dzieje się ze zdobytymi nagrodami? W odpowiedzi na to pytanie przejrzeć można aukcje chociażby na Allegro.

Czy dla firmy łowcy promocji mają wartość? Powiedzmy, że zgromadziliśmy na fanpage’u 20 osób, które realnie są zainteresowane naszymi produktami. Organizujemy konkurs, w którym rozdamy 3 kupony rabatowe na 100 zł. kierując się liczbą głosów na zgłoszenia. Konkurs momentalnie staje się popularny wśród łowców. Obsadzają oni najwyższe miejsca w rankingu, a nasi realni fani znajdują niżej w rankingu i nie mają szans na zdobycie nagród.

Ciekawe? Kliknij poniższy przycisk, aby czytać dalej:

[like-gate]

Bilans jest taki, że łowcy nagród zdobędą nagrody i więcej firma nigdy o nich nie usłyszy. Natomiast te 20 realnie zainteresowanych osób obejdzie się smakiem. Osoby te będą rozczarowane zorganizowanym konkursem i nauczą się, że śledzenie fanpage’a nie ma sensu, bo jeśli nawet będzie jakiś konkurs znowu, nie mają szans bez oszukiwania go wygrać.

Oczywiście to jest najgorsze co może się stać. Nawiązać kontakt z potencjalnymi klientami i totalnie ich zlekceważyć rozdając nagrody zupełnie przypadkowym osobom.

Także jeśli zależy Ci na stałych klientach i budowaniu trwałej relacji, zaufania i zaangażowania organizuj tylko takie konkursy, które są na łowców promocji odporne.

Chcesz zorganizować sprawiedliwy konkurs? Zadzwoń do nas!

[/like-gate]


Tomasz Smykowski
Tomasz Smykowski - właściciel Agencji Social Media Websoul. Projektant i programista aplikacji marketingowych, redaktor technologiczny, bloger. Specjalizuje się w social media marketingu od 2007 roku. Śledź Tomasz Smykowski na Facebooku:

Promocja na Facebooku



Darmowe treści od Websoul
Chcesz dostawać za darmo artykuły, case'y, raporty i promocje od Websoul? Zapisz się na nasz newsletter:

Masz pytanie?
Zadzwoń teraz:
664-779-129
Od poniedziałku do piątku: 8-16

Albo napisz: tomasz.smykowski@websoul.pl

Przewiń do góry


Inline
Inline