Business Manager – Facebook uprości zarządzanie fanpage’ami i kontami Facebook ads

Tomasz Smykowski
19.03.2014
Agencja Social Media Websoul CEO - F

Facebook zapowiada start usługi Business Manager. Dowiedz się jak to działa.

Business Manager ma ułatwić zarządzanie administratorami fanpage’y i kontami Facebook Ads. Tak wygląda strona podprojektu.

Do tej pory aby zarządzać adminami kilku fanpage’y trzeba było odwiedzać je oddzielnie. Ponadto nie było tak łatwo tworzyć oddzielne konta reklamowe dla każdej kampanii / każdego klienta. W sumie więc sprowadzało się to do dosyć uciążliwej dodatkowej pracy albo stosowania zewnętrznych narzędzi – drogich i działających czasem lepiej, a czasem gorzej.

Teraz ma to się zmienić. Business Manager na razie jest w fazie wczesnych testów. Tutaj można zobaczyć jak wygląda strona projektu:

W filmie wideo Cathryn Junge opowiada o nowym projekcie:

Bardzo podoba mi się możliwość wejścia na jeden adres z dostępem do wszystkich kont i adminów wszystkich fanpage’y za pomocą business.facebook.com. Tak będzie wyglądał menadżer:

Kolejna przydatna funkcja to zapraszanie do administrowania za pomocą adresu e-mail osoby. Do tej pory dodanie admina to była ciężka sprawa. Żeby zostać adminem trzeba polubić fanpage ze swojego prywatnego konta, a następnie podać swój e-mail powiązany z kontem na Facebooku. Dawało się to zrobić, ale nie było tak oczywiste. Teraz ma być łatwiej:

Następna przydatna funkcja to łatwe tworzenie nowych kont reklamowych. Sądząc po interfejsie konta reklamowe będą mogły współdzielić źródła płatności. To znacznie ułatwi obsługę kampanii reklamowych dla wielu klientów i uporządkuje kampanie:

No i na koniec osoba zaproszona do administrowania nie będzie musiała dzielić się z innymi adminami swoim kontem prywatnym. Będzie ono użyte tylko raz do autoryzacji mejla firmowego. To z pewnością uspokoi osoby zaniepokojone prywatnością w relacjach biznesowych:

Na stronie usługi będzie można od razu podejrzeć raporty z reklam i tworzyć nowe kampanie. Jeśli dołączymy do tego sety, które Facebook wdraża, robienie reklam na Facebooka stanie się o wiele przyjemniejsze. Chociaż i tak w zaawansowanych projektach nadal będzie się używać aplikacji reklamowej. Tak wygląda podgląd reklam:

Podoba mi się też możliwość łatwego wyszukiwania fanpage’y i kampanii z jednego pola wyszukiwania oraz możliwość tagowania elementów w systemie.

Całkiem ciekawy projekt. Oczywiście dla agencji social media i większych firm. Zobaczymy jak pójdzie wdrożenie tego narzędzia.


Tomasz Smykowski
Tomasz Smykowski - fascynuję się social media od dawna. W 2007 roku porzuciłem pracę programisty i redaktora, by zająć się social media marketingiem zawodowo. Jeśli interesujesz się marketingiem, to pewnie będziesz stałym czytelnikiem.

Agencja social media Facebook



Darmowe treści od Websoul
Chcesz dostawać za darmo artykuły, case'y, raporty i promocje od Websoul? Zapisz się na nasz newsletter:

Masz pytanie?
Zadzwoń teraz:
523 070 660
Od poniedziałku do piątku: 8-16

Albo napisz: kontakt@websoul.pl

Przewiń do góry


Inline
Inline