Bony rabatowe dla klientów

Tomasz Smykowski
22.01.2015
Agencja Social Media Websoul CEO - F

Czym są bony rabatowe dla klientów, jak je rozdawać i gdzie? Dowiedz się z tego wpisu!

Czym są bony rabatowe?

Bony rabatowe (czy też kupony rabatowe) to zniżki oferowane klientom po spełnieniu określonych warunków. Niektóre firmy oferują zniżkę jeśli klient zadzwoni i poinformuje, że dowiedział się o firmie z ulotki, którą otrzymał do skrzynki pocztowej. Inne firmy, np. sieci fast-food wrzucają każdemu do skrzynki zestawy kuponów rabatowych na różne części asortymentu.

Dlaczego bony rabatowe są tak popularne? Co sprawia, że tak wiele firm po nie sięga? Po pierwsze wszystkie badania wykazują, że ludzie uwielbiają dostawać zniżki. Jeśli dodatkowo jest to zniżka tylko dla nich, to tym bardziej są skłonni ze zniżki skorzystać.

Dlatego też każdy dobry bon rabatowy wymaga spełnienia przez jego posiadacza kilku warunków. Może to być określenie jakiego produktu, lub kategorii produktów rabat dotyczy. Można określić kod, po podaniu którego zniżka może zostać zaoferowana. Można też zmotywować klienta do szybkiej reakcji przez ograniczenie czasowe ważności kuponu. Możliwości jest mnóstwo i to właśnie sprawia, że kupony przez różnorodność trafiają w potrzeby klientów i w możliwości oraz potrzeby sprzedawców.

Z bonów rabatowych korzystają nie tylko firmy B2C ale też B2B, w tym Corel czy Photoshop. Natomiast Google poszło najdalej i z bonów rabatowych zrobiło podstawę sprzedaży usług reklamowych w Google Adwords!

Jak przygotować bony rabatowe?

Po pierwsze trzeba ustalić na jaki asortyment chcemy zaoferować bony. Bon może być zniżką na wybraną grupę produktów, cały asortyment, albo wybrany produkt. Nie polecam bonów na cały asortyment, ponieważ odbierają bonom cechę indywidualności. Lepiej robić więcej bonów, ale na różne produkty.

Po drugie można powiązać rozdawanie bonów z innymi metodami sprzedaży np. cross-sellingiem albo upsellingiem. Bon może dotyczyć zakupu wyłącznie dwóch produktów jednocześnie, albo być oferowany osobom, które wcześniej kupiły inny produkt. To dobre rozwiązanie na zwiększenie obrotów, zwiększenie atrakcyjności produktu podstawowego i utrzymanie klientów.

Gdy wybierzemy już czego będzie dotyczył bon rabatowy ustalamy jak długo będzie ważny oraz ile egzemplarzy bonów chcemy zaoferować. Bony mogą mieć jeden wspólny sposób użycia np. podanie jednego kodu podczas dokonywania zakupu albo podanie indywidualnego kodu. Pierwsza metoda jest dobra na początek, ale jeśli mamy kilka metod dystrybucji bonów warto stosować indywidualne kody, aby śledzić skąd przyszły zamówienia.

Gdzie rozdawać bony rabatowe?

Gdy już mamy gotowe bony rabatowe należy je rozdać. Możemy zaoferować je dosłownie wszędzie. Mogą być one częścią ulotki reklamowej. Mogą znajdować się w newsletterze, można wysyłać je byłym klientom przez e-mail albo SMS, umieszczać na stronie internetowej, Twitterze, Pintereście czy na Facebooku. Wiele serwisów ogłoszeniowych oferuje również możliwość rozdawania bonów rabatowych.

Jeśli chodzi o social media to na Facebooku można użyć Ofert, aby rozdawać bony. Inną metodą jest użycie specjalnej aplikacji, dzięki której osoby pobierające bon udostępniają informację o tym dla swoich znajomych. W ten sposób popularność bonu i oferty rośnie.


Tomasz Smykowski
Tomasz Smykowski - fascynuję się social media od dawna. W 2007 roku porzuciłem pracę programisty i redaktora, by zająć się social media marketingiem zawodowo. Jeśli interesujesz się marketingiem, to pewnie będziesz stałym czytelnikiem.

Kupony rabatowe na Facebooku



Darmowe treści od Websoul
Chcesz dostawać za darmo artykuły, case'y, raporty i promocje od Websoul? Zapisz się na nasz newsletter:

Masz pytanie?
Zadzwoń teraz:
523 070 660
Od poniedziałku do piątku: 8-16

Albo napisz: kontakt@websoul.pl

Przewiń do góry


Inline
Inline