Audyt pozycjonowania

Tomasz Smykowski
, 16.01.2015
Agencja Social Media Websoul CEO - F

Co to jest audyt pozycjonowania? Jak się go przeprowadza i co daje? Dowiedz się teraz!

Audyt pozycjonowania polega na ustaleniu jak strona internetowa radzi sobie w obliczu bycia wyświetlaną w wyszukiwarkach internetowych, oraz czy w ogóle jest wyświetlana.

Na podstawie danych, które dostarcza np. Google jesteśmy w stanie dosyć dobrze określić czynniki, które powodują, że zabiegi pozycjonerskie nie dają odpowiednich rezultatów.

Dobry audyt pozycjonowania bada następujące aspekty:

  • jakość linków na stronie
  • jakość meta tytułów, opisów i słów kluczowych (tych ostatnich coraz mniej)
  • jakość stron – czy nie ma duplikatów, stron z błędami?
  • słowa kluczowe z których ludzie wchodzą na stronę
  • jakość nagłówków
  • jakość treści – czy teksty są wystarczająco długie, czy zawierają słowa kluczowe w odpowiedniej ilości?
  • jakość multimediów – czy grafiki są dobrze opisane?
  • jakość linków – czy linki wewnętrzne są dobrze opisane? czy linki zewnętrzne są odpowiednie?
  • czy nie są stosowane szkodliwe przekierowania?
  • czy adres IP, oraz wersja z początkiem www. są dobrze obsłużone?
  • czy wersje językowe nie powodują duplikatów?
  • czy istnieje plik robots.txt i sitemap.xml?
  • czy nie ma banów na domenę?
  • jak wygląda treść wyświetlana w wynikach wyszukiwania?
  • czy strona nie jest zawirusowana?
  • czy nie ma linków do treści, które już nie istnieją?
  • czy kod strony jest zgodny ze standardami webowymi?
  • czy strona ładuje się szybko?
  • gdzie znajdą się linki przychodzące? czy są dobrze opisane?
  • czy są linki z social media, a jeśli tak to skąd?

Następnie porównuje się wybrane wskaźniki z konkurencją, aby ustalić w których aspektach wymagana jest poprawa, a gdzie mamy już wystarczającą przewagę.

Ostatecznie na bazie tych żmudnych analiz powstaje dokument nazywany audytem social media. Po opracowaniu wyników analiz powstaje też zbiór rekomendacji, które należy wdrożyć, aby osiągnąć lepszą pozycję w Google.


Tomasz Smykowski
Tomasz Smykowski - właściciel Agencji Social Media Websoul. Projektant i programista aplikacji marketingowych, redaktor technologiczny, bloger. Specjalizuje się w social media marketingu od 2007 roku. Śledź Tomasz Smykowski na Facebooku:

Pozycjonowanie



Darmowe treści od Websoul
Chcesz dostawać za darmo artykuły, case'y, raporty i promocje od Websoul? Zapisz się na nasz newsletter:

Masz pytanie?
Zadzwoń teraz:
664-779-129
Od poniedziałku do piątku: 8-16

Albo napisz: tomasz.smykowski@websoul.pl

Przewiń do góry


Inline
Inline