7 rad jak zaangażować współpracowników organizacji pozarządowej (NGO) w promocję w social media

Tomasz Smykowski
18.05.2013
Agencja Social Media Websoul CEO - F

Rozumiesz jaki wpływ social media mogą mieć na Twoją organizację? Umiesz w nich działać? To dobrze, ale potrzebujesz wsparcia współpracowników i ich doświadczenia w organizacji, aby w organizacja w pełni wykorzystała możliwości jakie przed nią stoją. Poznaj 7 wyjątkowych rad, jak zaangażować współpracowników w NGO w social media marketing.

15 maja opublikowałem wpis o 10 metodach na stworzenie strategii social media. Damian Fedorczuk z Dolnośląskiej Rady ds. Młodzieży prowadzącej inicjatywę Fajnie.org zwrócił słusznie uwagę, że należałoby dodać jeszcze jeden punkt: angażować w social media pracowników organizacji. Postanowiłem rozwinąć trochę ten temat. Oto kilka sposobów, w jakie osoba odpowiedzialna za komunikację w social media może zaangażować swoich współpracowników w social media na różne sposoby:

1. Organizuj regularne spotkania

Organizuj spotkania ze współpracownikami podczas których każdy może opowiedzieć czym się obecnie zajmuje, jakie wyzwania przed nim stoją, co nowego się wydarzyło. Wszystkie te informacje będą przydatne, aby przygotować materiały zewnętrzne do social media.

CEO organizacji Landesa regularnie dzieli się wiedzą na blogu:

2. Poproś o zdjęcia i filmy

Każdy współpracownik zapewne ma różne treści np. zdjęcia, czy filmy powiązane z działalnością organizacji. Poproś o nie. Wzbogacą one Twoje zasoby i pozwolą dobierać atrakcyjne treści do wpisów, które będziesz publikować np. na Facebooku, czy YouTube.

3. Dowiedz się jak zaczęli

Porozmawiaj ze wolontariuszami i dowiedz się jak każdy z nich zaczął współpracę, co ich zmotywowało. Życiowe historie współpracowników są idealną inspiracją dla osób, które również chciałyby coś zrobić, ale nie wiedzą jak się za to zabrać.

4. Opowiadaj jak działają social media

Nie każdy musi być ekspertem od social media. Jeśli Ty zajmujesz się nimi w organizacji warto, abyś opowiadał w jaki sposób one działają swoim współpracownikom. To pozwoli im lepiej zrozumieć ich wpływ na organizację i zaangażować się bardziej w promocję misji organizacji z ich pomocą. W ten sposób będziesz miał więcej wsparcia i pomocy w tym czym się zajmujesz.

5. Pokaż, jak mogą angażować się w social media

A może ktoś z organizacji byłby chętny, aby udzielać się w social media? Pokaż im jak to działa, jeśli trzeba daj dostęp do konta organizacji. Równocześnie z nowymi prawami postaraj się wytłumaczyć jak należy postępować reprezentując organizację oraz jakich zasad wybrana osoba powinna się trzymać.

6. Przekazuj informacje

Prowadząc działania w social media nierzadko będziesz miał kontakt z osobami prędzej niż przyjdą one fizycznie do organizacji. To wspaniała okazja, żeby lepiej zrozumieć potrzeby i wątpliwości wolontariuszy i sponsorów. Przekazuj te cenne informacje współpracownikom, tak, aby mogli lepiej pracować.

7. Proś o pomoc

Jeśli nie wiesz jak poradzić sobie z zapytaniem, albo jak przedstawić daną sprawę spotkaj się z bardziej doświadczonymi osobami w organizacji. Ich doświadczenie pozwoli Ci lepiej odpowiadać na pytania potencjalnych kontaktów z użyciem możliwości jakie dają social media. Dzięki Tobie ich wizja będzie mogła rozprzestrzeniać się w nowoczesnych mediach nawet jeśli nie mają czasu / możliwości ich się nauczyć.

To tylko kilka porad. Jestem ciekaw co o nich myślicie? Czy czegoś zabrakło na liście? Napiszcie w komentarzach!


Tomasz Smykowski
Tomasz Smykowski - fascynuję się social media od dawna. W 2007 roku porzuciłem pracę programisty i redaktora, by zająć się social media marketingiem zawodowo. Jeśli interesujesz się marketingiem, to pewnie będziesz stałym czytelnikiem.

NGO w social media



Darmowe treści od Websoul
Chcesz dostawać za darmo artykuły, case'y, raporty i promocje od Websoul? Zapisz się na nasz newsletter:

Masz pytanie?
Zadzwoń teraz:
523 070 660
Od poniedziałku do piątku: 8-16

Albo napisz: kontakt@websoul.pl

Przewiń do góry


Inline
Inline