4 metody na poprawę jakości obsługi klienta przez social media marketing

Tomasz Smykowski
08.05.2013
Agencja Social Media Websoul CEO - F

Social media marketing pozwala poprawić obsługę klienta dając firmie istotną przewagę konkurencyjną względnie niskimi nakładami. Zobacz jakie są cztery najważniejsze zasady wspierania klientów przez social media.

W magazynie Forbes ukazał się artykuł Lisy Wirthman na temat metod poprawy jakości obsługi klienta poprzez social media marketing. Autorka powołując się na badania przeprowadzone w temacie (badania social media 2012 Nielsena) wykazuje, iż coraz więcej klientów korzysta z obsługi mediów społecznościowych podczas kontaktu z firmami.

Sprzedawca melonów, rycina z 1842 roku

Autorka na podstawie danych przedstawia 4 metody, dzięki którym można znacznie zwiększyć jakość obsługi klienta. Na sukces składa się:

1. Szybka reakcja

Podstawą dobrej relacji z klientem jest szybka obsługa oraz natychmiastowa reakcja na wszelkie skargi i negatywne komentarze. Przeczytaj też: Nigdy nie angażuj, aby zignorować.

Sklep CP Plus, zdjęcie: sayians16

2. Aktywność

Rzetelna informacja na portalach społecznościowych o problemie, bez czekania na skargi, klientów może w znacznym stopniu zapobiec krytyce i niezadowoleniu z obsługi. Przeczytaj też: 10 zabójczo skutecznych metod na zdobywanie fanów.

Sklep z zabawkami w Ringwood, zdjęcie: Peter Fecey

3. Poznanie wartości krytyki

Szybka reakcja na negatywne komentarze i znalezienie sposobu ich zmiany przyniesie wymierne efekty. Przeczytaj też: Kryzys w social media, jak reagować?

Centrum telefoniczne, zdjęcie: Vitor Lima

4. Dodatkowe środki

Konieczne jest przeznaczenie dodatkowych środków na stały kontakt z klientem i rozwój obsługi online. Przeczytaj też: Jeden prawdziwy fan na Facebooku jest wart 363 złote rocznie.

A czy Ty wykorzystujesz już social media marketing do poprawy jakości obsługi klienta? Napisz jak to robisz w komentarzu.

Żródło: t.co/OZLCO8oGkz, Forbes


Tomasz Smykowski
Tomasz Smykowski - fascynuję się social media od dawna. W 2007 roku porzuciłem pracę programisty i redaktora, by zająć się social media marketingiem zawodowo. Jeśli interesujesz się marketingiem, to pewnie będziesz stałym czytelnikiem.

Agencja social media Obsługa klienta



Darmowe treści od Websoul
Chcesz dostawać za darmo artykuły, case'y, raporty i promocje od Websoul? Zapisz się na nasz newsletter:

Masz pytanie?
Zadzwoń teraz:
523 070 660
Od poniedziałku do piątku: 8-16

Albo napisz: kontakt@websoul.pl

Przewiń do góry


Inline
Inline