10 metod skutecznej promocji sklepu internetowego

adrian, środa, Styczeń 31st, 2018

Jak przyciągnąć rzesze klientów do naszego sklepu internetowego? Istnieje co najmniej kilka możliwości promowania sklepu w Internecie. W tym artykule podamy 10 sposobów na dotarcie do potencjalnych klientów.

1. Pozycja w wyszukiwarkach internetowych

W przeważającej części Google; to tutaj klienci często dokonują wyboru sklepu i pozycja w wynikach wyszukiwania ma na ten wybór ogromny wpływ. Warto pamiętać o dobrze przygotowanych opisach produktów i adresach stron, które będą łatwo zapamiętywalne. Ekspert od pozycjonowania może przeprowadzić optymalizację sklepu, by jego struktura była przyjazna zarówno dla klientów, jak i robotów Google. Pozycjonowanie nie powinno być jednak procesem jednorazowym, lecz ciągłym i dopasowanym do aktualnej sytuacji w sieci.

2. Reklamy Google AdWords

Wyświetlają się obok wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google, a także pośród treści na zwykłych stronach internetowych. Pozwalają na prowadzenie kampanii remarketingowej ukierunkowanej na klientów, którzy odwiedzili już sklep i oglądali jego asortyment. Reklama remarketingowa, czasami spersonalizowana, przypomina potencjalnemu klientowi o produkcie i może przyczynić się do jego powrotu do sklepu.

3. Obecność w porównywarkach cenowych

Coraz częściej klienci internetowi korzystają z porównywarek, które wyręczają w szukaniu najniższej ceny w sieci. Jeśli zamierzasz konkurować atrakcyjną ceną, to ta metoda jest idealna dla Twojego sklepu.

4. E-mail marketing

Warto przypominać się mailowo potencjalnym klientom i subskrybentom newslettera. Potrzebna do tego będzie baza mailingowa klientów. Niech osoba, która dokonała u nas zakupu, pamięta o sklepie; wejdźmy z nią w grzeczną interakcję. Zachęćmy do ponownej transakcji dodatkowym kuponem rabatowym tylko dla czytelników newslettera. Prowadzenie regularnych promocji i informowanie o nich pozwoli Twojemu sklepowi na stałe wpisać się do świadomości internautów.

5. Social Media

W dzisiejszych czasach każda szanująca się firma myśli o prowadzeniu swojego profilu w social media. Najczęściej na Facebooku, ale też na Instagramie, Google+ czy Youtube. Kanały społecznościowe to okazja do kontaktu z klientem, nawiązania interakcji z nim, uzyskania opinii. Należy jednak pamiętać o regularnym wrzucaniu postów albo wideo, można również zachęcać fanów i obserwujących do działania. „Wymarły” profil, na którym nic się nie dzieje może przywołać skojarzenie ze słabą sytuacją marki. Aby trafić do właściwej grupy kupujących w sieci, dobrym rozwiązaniem będzie reklama na Facebooku. Przy tworzeniu kampanii reklamowej ustalisz dokładnie, jakim użytkownikom Facebooka, tzn. w jakim wieku, z jakiego geograficznego obszaru, o jakich zainteresowaniach, itp. dany zestaw reklam ma się wyświetlać.

6. Content Marketing

Dbałość o dobrą jakość materiałów, tekstów, zdjęć, grafik na stronie sklepu. Atrakcyjny wygląd strony będzie przyciągać klientów, nieciekawe teksty i kiepski design będą odstraszać nowych odwiedzających. Nie należy przekłamywać, koloryzować, dobrze by potencjalny klient odniósł wrażenie, że ma do czynienia z ekspertami w danej dziedzinie. Jeśli chodzi o część wizualną, warto sprawdzić, jakie są obecne trendy oraz zastanowić się, czy strona jest funkcjonalna i jej przeglądanie nie sprawia dodatkowej trudności.

7. Blog

Może być dodatkowym narzędziem do prezentacji produktów. Pozwala zwiększyć ruch na stronie i budować pozycję eksperta w sieci. Warto umieszczać w nim treści bliskie klientom. Stanowi kolejny sposób na wyróżnienie się i zdobywanie nowych fanów.

8. Sieci afiliacyjne

Programy partnerskie, zawierane np. między sklepem a portalem gromadzącym kupony rabatowe. Uczestnictwo sklepu w takich programach pozwala wykorzystać zasięgi partnerów. Marka jest przypominana klientom internetowym lojalnym wobec partnera.

9. Marketing szeptany

Udzielając się na forach internetowych, możemy podrzucać przy okazji link do sklepu. Należy jednak wystrzegać się spamowania, które sprawi, że użytkownicy będą mieć złe skojarzenia z firmą. Dobrze dzielić się fachową wiedzą i doświadczeniem, by wizerunek marki polepszał się w oczach internautów. Można też pisać o produktach, ich zaletach, przedstawiać obiektywne opinie i odsyłać do swojego sklepu. Wszystko powinno być planowane z wyczuciem oraz mając na uwadze komfort potencjalnych klientów.

10. Bycie na bieżąco z najnowszymi trendami i technikami marketingowymi

Warto sprawdzać regularnie, jakie są aktualne trendy w sieci. Dobrą opcją jest przegląd branżowych blogów i subskrypcja najciekawszych z nich. Możemy również zajrzeć na profile na platformach społecznościowych. Interesujące wpisy mogą stać się inspiracją do dalszych działań marketingowych.

Pamiętajmy, że skuteczność każdej z wymienionych metod może zależeć od tego, jakie towary i usługi sprzedajemy w naszym sklepie. Należałoby przetestować poszczególne metody, ich konfiguracje i dopasować je do reprezentowanej branży.

https://blog.scottsmarketplace.com/promote-online-shop/
https://ecommerce.shopify.com/c/ecommerce-marketing/t/how-google-adwords-boost-your-online-sales-204294
https://www.marketingdonut.co.uk/market-research/market-analysis/a-guide-to-price-comparison-websites



E-commerce E-mail marketing Firma Marketing Prowadzenie firmy Sklepy online



Darmowe treści od Websoul
Chcesz dostawać za darmo artykuły, case'y, raporty i promocje od Websoul? Zapisz się na nasz newsletter:

Masz pytanie?
Zadzwoń teraz:
664-779-129
Od poniedziałku do piątku: 8-16

Albo napisz: tomasz.smykowski@websoul.pl

Przewiń do góry


Inline
Inline