3 narzędzia, których boją się firmy pozycjonerskie

Tomasz Smykowski

Poznaj 3 narzędzia, którymi możesz sprawdzić swoją firmę pozycjonerską.

Pozycjonowanie można oceniać za pomocą analizy miejsca w Google na podane frazy. Jednak podpisując umowę od razu mamy powiedziane, że efekty zobaczymy dopiero za kilka miesięcy. Jak w takim razie sprawdzić na początku, czy wszystko idzie w dobrym kierunku? Jest do tego kilka narzędzi.

Pierwszym i najważniejszym krokiem w kierunku wysokiej pozycji jest odpowiednie uporządkowanie strony. Na początek strona powinna być zgodna ze standardami pisania stron internetowych. Pozwala to pająkom Google łatwiej odczytać treść strony i ją zrozumieć.

Poprawna składnia strony

Narzędzie to służy do sprawdzenia poprawności kodu HTML strony internetowej. Aby z niego skorzystać należy wejść na W3C Validator oraz wprowadzić adres strony głównej. Po zatwierdzeniu wyświetli się lista błędów na stronie. Ich treść jest techniczna i przydatna webdeveloperom. Najważniejsza jest jednak liczba błędów. Przeciętna strona internetowa może mieć kilka, kilkanaście błędów. Liczba błędów wynosząca kilkadziesiąt i więcej może świadczyć o poważnych błędach w składni HTMLu. Takie błędy powodują, że pająki Google i inne parsery mogą mieć problem ze zrozumieniem treści strony i ich odpowiednim indeksowaniem. Dodatkowo oprócz strony głównej warto sprawdzić adres którejś z podstron strony internetowej.

Jeśli kod Twojej strony jest błędny zgłoś się do swojego webdevelopera aby go naprawił. Jeśli nie jest to możliwe, dobra agencja pozycjonerska powinna potrafić poradzić sobie z tym zajęciem.

Szybkość strony

Szybkość strony internetowej ma wpływ na wiele zjawisk. Internauta czekający dłużej niż 3 sekundy na jej załadowanie często rezygnuje z jej przeglądania. Strona wolna ładująca się wolno na stałym łączu ładuje się kilkadziesiąt sekund, albo ponad minutę przez internet mobilny, na smartfonach i tabletach.

Wolno działająca strona może powodować trudności w jej indeksowaniu przez pająki Google. Wpływa ponadto na większe stawki za reklamy Google Adwords ponieważ spada wtedy współczynnik jakości strony. Podsumowując to wszystko strona powinna działać szybko. Idealny czas ładowania to do 3 sekund. Jeśli chodzi o rozmiar strony absolutne maksimum przy pierwszym załadowaniu to 900 kB.

Aby sprawdzić szybkość strony wejdź na Pingdom Website Test oraz wprowadź adres strony głównej. Po szybkiej analizie u góry znajdziesz informację o czasie ładowania strony i rozmiarze. Oprócz strony głównej również warto sprawdzić inną podstronę. Jeśli czas ładowania przekracza 3 sekundy, albo rozmiar ponad 900 kB należy poprawić szybkość strony. Aby to zrobić w pierwszej kolejności zgłoś się do hostingu. Oni mogą mieć pomysł co poprawić. Jeśli nie to do webdevelopera. On również powinien być w stanie poprawić wydajność. Jeśli tak się nie stanie warto znaleźć kogoś innego, kto poprawi tę kwestię. Dobra agencja pozycjonerska również powinna zająć się tą kwestią.

Optymalizacja SEO

Aby strona nadawała się do pozycjonowania musi być dobrze opisana. Opisana tak, aby pająki Google mogły łatwo odczytać ważne części strony, które są potrzebne do zrozumienia treści, która na stronie się znajduje oraz zaprezentowania jej w należyty sposób w Google.

Skorzystaj z narzędzia Woorank. Po wprowadzeniu adresu strony i przeprowadzonej analizie w sekcji SEO znajdziesz sugestie dot. możliwych optymalizacji. Są to porady techniczne. Dla nas teraz najważniejsze jest, aby ustalić najważniejsze czynniki.  Zwróć uwagę czy przy pozycjach XML Sitemap, Title, Description, Headings, Text/HTML Ratio znajdują się haczyki. Ponadto zobacz czy w Meta Keywords, Headings, Keywords Consistency znajdują się słowa kluczowe, które wybrałeś, oraz czy występują spójnie w ramach witryny. Ponadto sprawdź też którąś z ważnych podstron strony internetowej pod tym samym kątem.

Kliknij poniższy przycisk, aby czytać dalej:


Ciekawy wpis? Chcesz dostawać więcej? Polub nas na Facebooku:

Tagi: , , , , , ,

Komentarze są wyłączone.